هواوی با پردازنده جدید خود برترین پرچم دار تاریخ را روانه بازار می کند

0
660

کالاسودا- پردازنده کایرین 980 روز گذشته در کنفرانس بین المللی IFA برلین رونمایی شد. کمپانی هواوی کایرین 980 را به عنوان اولین پردازنده هفت نانومتری روانه بازار فروش خواهد کرد. بر طبق ادعای این شرکت پردازده کایرین 980 سرعت بسیار بالاتری را در اختیار کاربران قرار خواهد داد. اولین گوشی هوشمند مجهز به این پردازنده قدرتمند مجهز به معماری هفت نانومتری که توسط شرکت TSMC ساخته شده بر روی گوشی هوشمند هواوی میت 20 قرار خواهد گرفت.

پردازنده کایرین 980 چه ویژگی های خواهد داشت؟

پردازنده کایرین 980 بر مبنای هشت هسته پردازشی طراحی شده است. این پردازنده قدرتمند دارای چهار هسته ی Cortex-A76 و چهار هسته ی Cortex-A55 cores است. این طراحی باعث افزایش قدرت و اثر بخشی پردازنده کایرین 980 می شود. این پردازنده قدرتمند مجهز به پردازنده گرافیکی Mali-G76 است و در مقایسه با پردازنده گرافیکی پرچم دار سال گذشته هواوی بسیار قدرتمند تر شده و یک جهش مناسب پیدا کرده است. بر طبق ادعای کمپانی چینی هواوی این پردازنده 46 درصد خروجی بهتری خواهد داشت و 178 درصد انرژی بیشتری را ذخیره می کند. با توجه به این شرایط پردازنده جدید هواوی در بازی ها و نرم افزارهای گرافیکی عملکرد بسیار خوبی خواهد داشت و به صورت کلی شاهد 37 درصد بهبود عملکرد پردازنده در مقایسه با کایرین 970 هستیم.

پردازنده جدید هواوی که بر مبنای معماری هفت نانومتری ساخته شده اولین پردازنده گوشی های هوشمند است که از رم 2133MHz LPDDR4X پشتیبانی می کند. همچنین هواوی برای این پردازنده، چیپست پردازش زبان طبیعی را در نظر گرفته است که می تواند به تشخیص 4500 تصویر در هر دقیقه کمک کند. این پردازش زبان طبیعی تا 120 درصد سریع تر از نسخه مشابه سال گذشته بر روی پرچم داران پی 20 و پی 20 پرو است.

نکته جالب توجه در این پرزدانده قرار گرفتن 6.9 میلیارد ترانزیستور در یک سانتی متر مربع است. این پردازنده قدرتمند از مودم 1.4Gbps Cat 21 LTE بهره می برد و سرعت وای فای آن 1,732Mbps است.

در حال حاضر این پردازنده در هیچ کدام از بنچمارک های معتبر قرار نگرفته است، اما بدون شک در روز های آتی و قبل از رونمایی پرچم داران میت 20 و میت 20 پرو در بنچ مارک های از این پردازنده قدرتمند رو نمایی خواهد شد.

پردازنده های کایرین بر روی چه گوشی های قرار خواهد گرفت؟

لازم به یاد آوری است که پردازنده های کایرین ساخته شده توسط کمپانی هایسیلیکن به صورت انحصاری در اختیار برند هوآوی قرار می گیرد و تنها شاهد حضور این پردازنده ها در گوشی های هوآوی و همچنین سری آنرهستیم.

این پردازنده ها که با قیمت پایین تری نسبت به پردازنده های کمپانی کوالکام در اختیار کاربران قرار می گیرند، این امکان را می دهند که هوآوی بتواند گوشی های هوشمند خود را با قیمت مناسب تری روانه بازار کند و شاید این موضوع را بتوان نقطه قوت هوآوی در مقایسه با دیگر برند های چینی دانست. از طرفی به جز هوآوی، سامسونگ نیز بخشی از گوشی های هوشمند مجهز به پردازنده اگزینوس خود را، که پردازنده انحصاری خود است، روانه بازار می کند و طرفداران بسیار زیادی را به دست آورده است.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا در جریان آخرین خبرهای حوزه فناوری قرار بگیرید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها