پردازنده Zen 2 کنسول پلی‌استیشن 5 باعث کاهش زمان توسعه بازی‌ها می‌شود

0
272

نسل جدید کنسول‌ها در راه است و هر روز به زمان عرضه آن‌ها نزدیک و نزدیک تر می‌شویم. همیشه با معرفی کنسول های نسل جدید، انتظار سخت افزار پیشرفته و به روزی را داریم که بتواند بازی‌ها را خیلی بهتر و زیباتر از گذشته اجرا کند و بازی‌بازان را راضی نماید. طبق اطلاعاتی که تا به حال به دست رسیده، دو کنسول نسل بعدی پلی‌استیشن 5 و ایکس‌باکس اسکارلت، از سخت افزار قدرتمندی بهره می‌گیرند که به عنوان مثال، سخت افزار پلی‌استیشن 5 شامل پردازنده مرکزی Zen 2، ساختار پردازنده گرافیکی Navi و یک درایو SSD می‌شود که می‌تواند در پردازش سریع تر بازی‌های نسل بعدی، بسیار خوب عمل کند.

قطعا با نزدیک شدن به زمان انتشار کنسول‌های نسل نهم، انتظار داریم تا اطلاعات جزئی تر و دقیق تری منتشر شود و به دست ما برسد. با این حال، تا کنون می‌دانیم که پردازنده مرکزی کنسول پلی‌استیشن 4، از نوع Zen 2 و متعلق به شرکت AMD است. به تازگی یکی از توسعه دهندگان در استودیوی BoxFrog Games در همین مورد صحبت‌هایی را ارایه کرده است. استودیوی BoxFrog Games به تازگی بازی سریع و مهیجی به نام Lost Wing را تولید کرده و حالا یکی از سازندگان ارشد این استودیو، نظر خود را در مورد پردازنده مرکزی نسل جدید کنسول پلی‌استیشن 4 بیان نموده است. توسعه دهنده معتقد است که پردازنده Zen 2 می‌تواند یک قدم رو به جلوی بسیار بزرگ باشد و مدت زمان ساخت و توسعه بازی ها را به شدت کاهش دهد. او این چنین توضیح می‌دهد:

این یک قدم رو به جلوی بسیار بزرگ خواهد بود. محدودیت های بسیاری در مورد محاسبات پرواز و… از سر راه برداشته خواهند شد. ما ایده های بسیاری داریم که اجرا کردن آن‌ها روی کنسول‌های نسل حاضر بسیار سخت یا غیر ممکن هستند. همچنین [پردازنده Zen 2] باعث کاهش زمان توسعه بازی‌ها خواهد شد و نیاز به صرف زمان اضافه برای بهینه کردن بازی‌ ها نیست.

طبق شایعات و گزارش های منتشر شده، به نظر می‌رسد که کنسول پلی‌استیشن 5 در ماه فوریه سال 2020 به صورت کامل معرفی می‌شود و تاریخ انتشار و عناوین لانچِ این کسنول نیز مشخص خواهد شد. قطعا مشاهده سخت افزار جدید کنسول های نسل بعدی فوق‌العاده خواهد بود و هیجان را به شدت بالا می‌برد. همچنین بد نیست اشاره کنیم که بازی جدید استودیوی BoxFrog Games که Lost Wing نام دارد هم اکنون در شبکه استیم به صورت دسترسی زودهنگام در دسترس قرار دارد و قرار است به زودی برای کنسول های پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی منتشر شود.

نظر شما در مورد پردازنده Zen 2 کنسول پلی‌استیشن 5 چیست؟

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها