پرظرفیت ترین هارد توشیبا معرفی شد، دیگر نگران فضای ذخیره سازی خود نباشید

0
889
پرظرفیت ترین هارد توشیبا معرفی شد، دیگر نگران فضای ذخیره سازی خود نباشید

توشیبا از بیشترین ظرفیت هارد دیسک های خود با ظرفیت 16 ترابایتی پرده برداشت. این هاردها موجب افزایش تراکم ذخیره سازی و افزیش بهره وری انرژی می شوند.

آیا فکر می کنید که دوران ارتقای هارد دیسک ها به سر رسیده است؟ اشتباه فکر می کنید! توشیبا به تازگی مشتریان خود را با یک هارد دیسک 16 ترابایت پر شده با هلیوم سورپرایز کرد. این هارد جدید در شهر دوسلدورف آلمان رونمایی شد و بیشترین حافظه‌  داخلی را در بین همه‌ی هارد درایو‌های کنونی صنعت الکترونیک ارائه خواهند داد. سیگیت و Western Digital دو شرکت بزرگ دیگر تولید کننده‌ هارد درایو‌ها اخیرا به ترتیب در حال کار روی تکنولوژی ‌های HAMR و MAMR بوده ‌اند.

افزایش چگالی ذخیره سازی

سری هاردهای جدید MG08 بیشترین ظرفیت را در میان هاردهای مغناطیسی دارند و حدود 30% بیشتر از درایو‌های ۱۲ ترابایتی امروزی فضای داخلی دارد که این مقدار ۱۴ درصد بیشتر از مدل ‌های قبلی یعنی حافظه های 14 ترابایتی است. جالب است بدانید که کمتر از یک ماه پیش نیز هارد دیسک‌ های جدید سری N300 و X300 توشیبا در دو حجم 12 و 14 ترابایت عرضه می ‌شود و از فناوری PMR بهره می ‌برند.

 این تکنولوژی باعث می‌شود تا میزان ذخیره سازی در چگالی محیطی هر دو سایز هارد دیسک های 2.5 اینچی و 3.5 اینچی بیشتر شده و در نهایت میزان ظرفیت این هارد دیسک ها افزایش پیدا کند. از دیگر مشخصات این هارد دیسک های 16 ترابایتی می توان به موارد زیر اشاره کرد:توشیبا از بیشترین ظرفیت هارد دیسک های خود با ظرفیت 16 ترابایتی پرده برداشت

  • عملکرد PMR 7200
  • نرخ بارکاری 550 ترابایت به صورت سالانه
  • بافر حافظه 512 Mib
  • ارائه شده در رابط های کاربری SATA و SAS

هارد دیسک ‌های 16 ترابایتی توشیبا با بیشتر اپلیکیشن ها و نرم افزار‌ها همخوانی دارند و طوری طراحی شده ‌اند که بتوانند عملیات خواندن و نوشتن را به طور کامل به صورت ابری و غیر ابری به انجام برسانند. این هارد دیسک با هدف ارائه به سرویس های ابری و راه حل های ذخیره سازی به دنبال یافتن راهی برای چگالی ذخیره سازی بالاتر در سیستم های ابری، هیبریدی ابری و … است. بهره وری قدرت این هارد نیز بهبود یافته و می تواند به افرادی که دارای زیرساخت های ذخیره سازی بزرگ تر هستند کمک کند.

انتظار می رود که توشیبا عرضه نمونه هایی از این درایوها را در سه ماهه اول سال 2019 آغاز کند، اما هنوز هیچ اطلاعاتی در مورد دسترسی گسترده آن و قیمت گذاری وجود ندارد. نظر شما در مورد این هارددیسک قدرتمند چیست؟

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها