پروژه گاردین توئیتر با هدف حمایت از کاربران مشهور

0
166

بر اساس گزارش بلومبرگ، پروژه مخفی توئیتر به نام ” Project Guardian ” با هدف محافظت از کاربران مشهور با فالوورهای زیاد در برابر هجوم ترول‌ها برنامه ریزی شده است.

به گزارش کالاسودا و به نقل از theverge، طبق گزارش‌ها، این پلتفرم فهرستی از کاربران توئیتر را در خود جای داده که در معرض خطر آزار و اذیت قرار دارند. این فهرست شامل نوازندگان، ورزشکاران حرفه‌ای، روزنامه‌نگاران و سایر کاربران مهم است.

نحوه‌‌ی عملکرد Project Guardian

بلومبرگ اشاره می‌کند که وقتی توئیتر گزارشی از یک پست توهین‌آمیز نسبت به کاربر موجود در لیست را دریافت می‌کند؛ تیم نظارتی توئیتر سریع‌تر از همیشه به آن گزارش رسیدگی می‌کنند.

هدف این پروژه این است که توئیتر از انتشار محتوای مضر جلوگیری کند و همچنین توئیت های مهم را حفظ کرده و مانع از توهین در این پست‌ها شود.

یوئل راث، به بلومبرگ گفت که در لیست کاربران Project Guardian تنها افراد مشهور نیستند. بلکه کاربرانی که گرفتار درامای ویروسی توئیتر می‌شوند نیز ممکن است به طور موقت در این پروژه قرار گیرند.

زمانی که کارمند این پروژه، متوجه شود کاربر توئیتر حجم زیادی از پیام‌های نفرت‌انگیز را دریافت کرده است؛ ممکن است بدون اطلاع کاربر به این لیست اضافه شود.

بر اساس گزارش بلومبرگ، برخی از کاربرانی که پیش از این در پروژه گاردین ثبت نام کرده‌اند شامل از جیمز چارلز میکاپ آرتیست، وائل گونیم فعال مصری و همچنین اسکات گوتلیب، کمیسر سابق سازمان غذا و داروی ایالات متحده است.

توئیتر همچنین از این برنامه برای محافظت از خبرنگارانی که موضوعات بحث برانگیز را پوشش می‌دهند، استفاده کرده است.

توئیتر از چند فاکتور دیگر برای اولویت بندی رسیدگی به گزارش‌های کاربران استفاده می‌کند که شامل تعداد ویو پست، تعداد فالوور کاربر و همچنین مضر بودن یا نبودن توییت گزارش شده است.

Project Guardian فقط از کاربران مراقبت نمی‌کند. بلکه از عملکرد توئیتر نیز محافظت می‌کند

در ماه مارس، توئیتر به دلیل ناتوانی در مهار توهین‌ها به مدل سابق کریسی تیگن، مورد انتقاد قرار گرفت. در آن زمان وی مجبور شد توئیتر را ترک کند. منتقدان ادعا می‌کنند که توئیتر می‌توانست بیشتر از تیگن حمایت کند.

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها