پروژهSpaceX آزمایشاتی هسته ای را برای موشک Falcon Heavy انجام داد

0
5416
پروژهSpaceX آزمایشاتی هسته ای را برای موشک Falcon Heavy انجام داد|کالاسودا

 
پروژهSpaceX آزمایشاتی هسته ای را برای موشک Falcon Heavy انجام داد|کالاسودا کالاسودا_الون ماسک مدیر عامل SpaceX امیدوار است که برای اولین بار در ماه نوامبر موشک Falcon Heavy شرکت خود را راه اندازی کند .پروژه ای که آماده سازی آن تنها چند ماه به طول انجامیده است.

انجام آزمایش های مرتبط با فضا و موشک های هوشمند و فضاپیما ، موضوع جدیدی نیست. اما اخیرا این شرکت اعلام کرده است که تمام سه هسته اولیه راکت را امتحان کرده است.

مدیرعامل این شرکت در توضیح پروژه اش می گوید؛ سه هسته ی اولیه مرحله آزمایشات خود را تکمیل کرده  اند و حتی  یک ویدیو از آزمایش خود را نیز منتشر کرده اند. این شرکت اولین آزمایش اصلی و دقیق خود را از هسته اصلی سلسله موشک ها یعنی  Falcon Heavy در ماه مه انجام داد.

با توجه به این که ایالات متحده تاریخچه ای طولانی در حوزه تولید و توسعه موشک های هسته ای دارد، بنابراین توسعه خدمات این حوزه از سوی یک شرکت آمریکایی چندان عجیب نیست.اما ازمایش های جدید موشکی توسط شرکت الون ماسک در نوع خود منحصر به فرد و جدید محسوب شده و از همیت بسزایی در آینده این کشور برخوردارند.

Falcon Heavy  بسیار  بزرگتر از موشک هایی است که ما تاکنون با آن ها آشنا شده ایم. این پروژه  شامل سه موشک Falcon 9 ترکیبی است. این ترکیب سه گانهSpaceX اجازه می دهد تا تا ۱۴۰،۰۰۰ پوند محموله به مدار تبدیل شود.

درست مثل Falcon 9، این شرکت امیدوار است که سه مرحله تقویت کننده های مرحله اول را با فرود آنها بر روی زمین بازیابی کند.

تا کنون، اولین پرواز Falcon Heavy چندین بار به تاخیر افتاده است: ماسک در سال ۲۰۱۱ گفت که این موشک اولین بار در سال ۲۰۱۳ پرواز خواهد کرد، اما به طور مداوم به تاخیر افتاد تا جایی که به  سال جاری رسید.اکنون امیدواریم این موضوع  نشانه ای باشد از این موضوع که همه چیز در حال تحول است.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها