چطور به صورت پیش فرض پسوند فایل ها را در ویندوز 10 نمایش دهیم؟

0
249
چطور به صورت پیش فرض پسوند فایل ها را در ویندوز 10 نمایش دهیم؟

ویندوز به صورت خودکار نمایش انواع فرمت و پسوند فایل ها را مخفی می کند، اما راهی وجود دارد که می توانید به سادگی پسوند را برای تمام فایل ها نشان دهید.

فایل های کامپیوتری از دو بخش تشکیل شده اند: نام توصیف کننده و پسوند فایل. قسمت اول می تواند به شما نشان دهد که چه چیزی درون فایل است، در حالی که دومی پسوند فایلی که استفاده می کنید را نشان می دهد که می توانید تصمیم بگیرید که آن فایل را با چه برنامه ای باز کنید. به عنوان مثال فایل هایی با پسوند .doc توسط ورد ایجاد شده است و باید با کمک آفیس آنها را باز کنید. یا پسوند .mp3 فایل های صوتی هستند که باید با کمک برنامه هایی مانند VLC و … باز شوند. برای اینکه پسوندها را از این پس در کنار فایل ها ببینید مراحل زیر را انجام دهید.

نحوه نمایش پسوند فایل ها در ویندوز 10 و ویندوز 8

ابتدا File Explorer ویندوز را باز کنید یا کلید ویندوز + E را همزمان بفشارید. از تب View در سمت راست گزینه ای به نام File Name Extensions را خواهید داد که تنها کافی است تیک کنار باکس را بگذارید.نحوه نمایش پسوند فایل ها در ویندوز 10 و ویندوز 8

نمایش پسوند فایل ها در ویندوز 7

این پروسه برای ویندوز 7 اندکی متفاوت تر است اما به همان سادگی است. ابتدا Windows Explorer را باز کنید، روی دکمه Organise در سمت چپ بالای صفحه کلیک کنید. سپس Folder and search options را از منو انتخاب کنید. روی تب View کلیک کنید، پنجره ای که باز می شود که به سمت پایین اسکرول کرده تا اینکه بخشی به نام Hide file extensions for known file types را مشاهده کنید. تیک کنار آن را بر دارید تا بتوانید از این پس پسوند فایلها را ویندوز مشاهده کنید.

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها