پشتیبانی Crysis Remastered از Ray-Tracing

0
31

ریمستر بازی Crysis، روی کنسول‌های PS4 Pro و Xbox One X و کنسول‌های نسل بعد نیز از Ray-Tracing پشتیبانی می‌کند.

به گزارش کالاسودا و به نقل از The Verge، از قبل می‌دانستیم که Crysis Remastered روی PC از ویژگی Ray-Teacing پشتیبانی خواهد کرد.

با این حال Crytek این هفته خبر از پشتیبانی نسخه‌های Xbox One X و  PS4 Pro از این ویژگی نیز خبر داد.

ظاهرا دلیل اضافه شدن این ویژگی به نسخه‌ی کنسول‌های فعلی، پشتیبانی کنسول‌های نسل بعد از آن است.

موتور Crytek CryEngine از Ray-Tracing نرم افزاری پشتیبانی می‌کند.

این یعنی کنسول‌های فعلی که از Ray-Tracing سخت افزاری بی بهره هستند نیز از آن بهره مند می‌شوند.

Ray-Tracing نرم افزاری، ویژگی چندان نوینی محسوب نمی‌شود.

Nvidia حتی به تازگی این ویژگی را به کارت‌های GTX خود اضافه کرده است.

هر چند که بازده این ویژگی در مقایسه با Ray-Tracing سخت افزاری توان کارت‌های RTX، کاملا نا چیز و بی اهمیت است.

ویژگی Ray-Tracing به تصویر کشیدن جزئیات نوری همانند دنیای واقعی را در بازی‌ها ممکن می‌کند.

این یعنی سایه‌ها و بازتاب نور در محیط بازی، بسیار واقعی تر از گذشته به نظر خواهند رسید.

کنسول‌های PS5، Xbox Series X/S از این ویژگی به صورت سخت افزاری بهره خواهند برد.

این موضوع نیز به لطف کارت گرافیک نسل بعد AMD RDNA 2 ممکن شده است.

کنسول PS4 Pro و Xbox One X قادر خواهند بود این بازی را بدون Ray-Tracing به ترتیب روی رزولوشن 1800p و 2160p اجرا کنند.

با این حال روشن کردن Ray-Tracing، رزولوشن و فریم ریت این بازی را روی هر دو کنسول روی 1080p و 30 فریم بر ثانیه، قفل می‌کند.

Crysis Remsatered در تاریخ 18 سپتامبر برای PC، PS4 و Xbox One عرضه خواهد شد.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها