پلتفرم های ویدئویی چه عیاری در محتوا کسب می کنند؟

0
276
پلتفرم های ویدئویی چه عیاری در محتوا کسب می کنند؟

طبق گزارش های اخیر، اپل نیز به رونمایی سرویس پخش ویدئویی خود آماده می شود. این شرکت تائید کرده است که در زمینه سرمایه گذاری در محتوای اورجینال می خواهد عادت مخاطبان را تغییر دهد.

همگام شدن تلویزیون ها با استریم های ویدئویی

با توجه به این گزارش ها شاید بتوان اپل را رقیبی برای شبکه های جدید دیسنی پلاس و نتفلیکس و … دانست. همه این موارد نشان دهنده این است که دنیا به سمت محتوای ویدئویی پیش می رود. برخی از تلویزیون‌ ها از ویژگی‌های پلتفرم HomeKit اپل پشتیبانی می ‌کنند که قادر است محتوای روی آیفون، آیپد و مک را مستقیما بر روی تلویزیون نمایش دهد. ضمنا تلویزیون جدید سامسونگ هم از سرویس آیتونز اپل برای دسترسی کاربران اپلی به فیلم‌ ها و برنامه‌ های تلویزیونی از روی تلویزیون پشتیبانی می ‌کند. بنابراین خیلی دور از تصور نبود که اپل برای این تولید کنندگان تلویزیون به زودی سرویس تلویزیونی خود را برای اولین بار ارائه کند.

محتوا برنده است

نبرد بین شرکت های تکنولوژی مانند (نتفلیکس، آمازون و اپل) و پلتفرم های ویدئویی خلاق سنتی (مانند دیسنی و BBC ) روز به روز تشدید می شود و در این میان یک چیز برنده است: محتوا.پلتفرم های ویدئویی

مخاطبین این پلتفرم روز به روز در حال افزایش هستند و با استفاده از این موضوع نتفلیکس و … سرمایه گذاری های کلان 13 دلار در سال 2018 کرده بود. دیزنی پس از نتفلیکس متوجه این موضوع شد و به میدان رقابت پا گذاشت. این موضوع می تواند در میان شرکت های استریم دنیا پویایی ایجاد کند و از یک طرفه شدن رقابت جلوگیری کند.

رقبا دارای چه مزیتی در این بازار هستند؟

نتفلیکس دارای مزیت اول بودن در این بازار پلتفرم های ویدئویی را دارد و تبدیل به پایگاه کاربران به عنوان منبعی موثق شده است. اما در عین حال مجبور است که مبلغ نجومی برای تولید محتوای خود در این زمینه سرمایه گذاری کرده است.

در حال حاضر یک فضای گسترده برای این کار وجود دارد، به گونه ای که اپل نیز وارد این جریان شده است. این شرکت همچنین دو مدیر رده ‌بالای سونی را جهت پیشبرد این هدف استخدام کرده است. این کمپانی در میان پروژه های خود از نام هایی مانند Planet of apps و Carpool Karaoke نام برده است. این برنامه ها پیش از این در اپل موزیک پخش می شدند اما اکنون قرار است که محتوای اصلی آن از طریق سرویس استریم اپل منتشر شود.

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها