پلی استیشن 2 از رده خارج می شود؟

0
1674

کالاسودا_بخش ژاپنی سونی تصمیم گرفته است که تعمیرات کنسول پرطرفدار پلی استیشن 2 را بعد از 18 سال به طور کامل تعطیل کند.

در اواخر ماه ژوئن (تیر) این کمپانی در پیامی به دارندگان کنسول پلی استیشن 2 اعلام کرد که می توانند برای آخرین بار درخواست خود را برای تعمیر کنسول ارائه کنند. مشتریان تا تاریخ 31 آگوست (9 شهریور) فرصت داشتند که فرم خدمات پس از فروش این کنسول را تکمیل کنند و هم اکنون تا تاریخ 7 سپتامبر (16 شهریور) زمان دارند که هرگونه مشکل موجود برای کنسول های خود را برطرف کنند.

از رده خارج شدن کنسول پلی استیشن 2

سونی با اعلام تعطیل شدن بخش تعمیرات کنسول پلی استیشن 2 عملا این موضوع را نشان داد که دیگر این کنسول از رده خارج شده است و دیگر تعمیراتی برای این کنسول را قبول نمی کند. دیگر تمام شد. اگر کاربران کنسول پلی استیشن 2 تصمیم دارند که این کنسول پرطرفدار قرن را تعمیر کنند ، دیگر باید به دنبال تعمیرکار متفرقه برای تعمیر کنسول خود باشند.

عدم پشتیبانی از قطعات

سونی این موضوع را هم هشدار داده است که همه تعمیرات صرفا یک بازدید کلی از قطعات کنسول نیست و بعضی اوقات قطعات باید تعویض شوند و شاید دیگر این قطعات در بازار وجود نداشته باشند. این کنسول پرطرفدار در چهارم مارچ سال 2000 (14 اسفند سال 1378) در ژاپن عرضه شد و دقیقا چند ماه بعد یعنی در ماه اکتبر در بازارهای آمریکا نیز فروش خود را آغاز کرد. اگر درست حساب کنیم 18 سال سرویس تعمیرات این کنسول انجام می شده است. واقعا حرکتی شایسته احترام از سوی شرکت سونی بوده است.

کنسول پرطرفدار و محبوب تاریخ

شاید برای افرادی مثل ما که از کنسول پلی استیشن 4 استفاده می کنیم این خبر زیاد تاثیرگذار نباشد ولی برای فردی که از زمان عرضه این کنسول با آن خاطره ساخته است این خبر کمی ناراحت کننده باشد. برای این کنسول پرطرفدار هزاران هزار بازی عرضه شد شاید هم اکنون خیلی از آنها دیگر حتی روی سایت این شرکت دیده نشوند ولی با عرضه بخش استریم و فروش آنلاین بازی شاید بتوان دوباره این بازی ها را پیدا و به کلکسیون خود اضافه کرد.

البته باید این موضوع را هم متذکر شویم که در آینده شاهد این اتفاق برای کنسول های بعدی این شرکت مانند پلی استیشن 3 خواهیم بود و این امر کاملا قابل پیش بینی و انکار ناپذیر است.

امیدواریم که از مطالعه این خبر لذت برده باشید ، شما دوستان می توانید نظرات خود را با ما در بخش کامنت ها به اشتراک بگذارید.

 با ما در کانال تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها