پلی استیشن 2، بررسی انواع مدل ها و قابلیت ها و تنظیمات آن

10
30689
پلی استیشن 2، بررسی انواع مدل ها و قابلیت ها و تنظیمات آن

پلی استیشن 2 را باید خاطره انگیز ترین کنسول بازی شرکت سونی دانست، این کنسول بازی بسیار جذاب دارای دو نسخه بود و نسخه اولیه آن در سال 2000 رونمایی شد، با وجود اینکه حدود 20 سال از رونمایی این محصول می گذرد، کمتر علاقه مند بازی های رایانه ای را می توان یافت که تجربه بازی با این کنسول قدرتمند در آن سال ها را نداشته باشد.

پلی استیشن 2 در سال 2000 بی رقیب بود و کمپانی هایی مانند مایکروسافت نیز با عرضه کنسول بازی خود نتوانستند به موفقیت خاصی در مقایسه با این کنسول جذاب دست پیدا کنند، ایکس باکس مایکروسافت اولین نسخه خود را در سال 2001 در اختیار گیمر ها قرار داد. در کنار این دو کنسول سگا و نینتندو نیز حضور فعالی داشتند و طرفداران بازی های رایانه ای با کامپیوتر های شخصی نیز روز به روز گسترش پیا کردند.

با وجود اینکه دیگر این کنسول بازی شرکت سونی به خاطرات پیوسته، اما مرور قابلیت های پلی استیشن 2 و بازی های آن خالی از لطف نیست و در این بخش قصد داریم به مرور خاطرات خوش خود با این کنسول جذاب بپردازیم.

انواع مدل های پلی استیشن 2

PS2 شرکت سونی در دو نسخه اصلی روانه بازار فروش شد، البته باندل های مختلفی برای پلی استیشن در نظر گرفته شده بود که به جذابیت بیشتر این محصول کمک می کرد. باندل های پلی استیشن معمولا با بازی های مختلفی همراه بود. نسخه اصلی این محصول در سال 2000 در ژاپن فروش خود را آغاز کرد و سپس نسخه اسلیم آن نیز چند سال بعد در سال 2004 در اختیار کاربران قرار گرفت.

با وجود اینکه  پلی استیشن نسخه سوم شرکت سونی در سال 2006 رونمایی شد اما قدرت و محبوبیت بالای پلی استیشن 2 همچنان وجود داشت و ساخت بازی های این کنسول و همچنین خرید و فروش آن تا چندین سال پس از پلی استیشن 3 ادامه داشت.انواع مدل های پلی استیشن 2

قیمت پلی استیشن 2 در بازار جهانی چقدر بود؟

کنسول بازی پلی استینش 2 در بازار جهانی حدود 299 دلار قیمت داشت، این کنسول جذاب که فروش خیره کننده ای داشت بر اساس اخبار منتشر شده بیش از 150 میلیون دستگاه توسط شرکت سونی فروخته شده  که بسیار هیجان انگیز است، این موضوع زمانی اهمیت بسیار بالایی پیدا می کندکه فروش آن را با نسخه سوم کنسول بازی پلی استیشن مقایسه کنید.

پلی استیشن 3 تا سال 2017 فروخته می شود و توانست در حدود 88 میلیون دستگاه به فروش برساند که مقایسه این دو کنسول خبر شگفت انگیزی در مورد کنسول نسل ششمی پلی استیشن می دهد.

پلی استیشن 2 در بازار ایران نیز محبوبیت خیره کننده ای داشت و بازی های خاطره انگیز و همچنین گرافیک جذاب آن زمان هنوز هم در خاطر کاربران است، یکی از مواردی که به فروش خیره کننده این محصول در بازار کمک کرد قیمت بازی های آن بود که کاربران می توانستند با قیمت بسیار پایین تر به خرید آن ها بپردازند.

البته در کنار قیمت مناسب عدم نیاز به نصب بازی ها و اجرای بسیار ساده آن ها در فروش این محصول خاطره انگیز تاثیر بسیار زیادی داشت.قیمت پلی استیشن 2 در بازار جهانی چقدر بود؟

تنظیمات پلی استیشن 2 بسیار ساده تر از نسخه های جدید بود

همانطور که بیان شد رابط کاربران بسیار ساده کنسول بازی پلی استیشن 4 را باید یکی از عوامل موفقیت این کنسول بازی خاطره انگیز دانست. تنظیمات پلی استیشن 2 به نوعی بود که اگر نیاز به شخصی سازی نداشتیم می توانستیم با وارد کردن سی دی بازی به اجرای آن ها بپردازیم. با این وجود شرکت سونی تا حدود 13 سال پس از عرضه این کنسول از آن پشتیبانی می کرد.

با این وجود موضوعی تحت عنوان آپدیت پلی استیشن 2 وجود نداشت و هیچ فریم وری برای این کنسول ارسال نمی شود که کاربران برای فعالیت های خود نیاز به نصب آن ندارید و بدون آپدیت کنسول بازی پلی استیشن 2 می توانستید به اجرای آن بپردازید.تنظیمات پلی استیشن 2 بسیار ساده تر از نسخه های جدید بود

کیفیت تصویر پلی استیشن 2 چقدر است؟

در روز هایی که کنسول بازی پلی استیشن 4 با کیفیت 4K شرایط خیره کننده ای را برای کاربران ایجاد می کند و از گرافیک و کیفیت تصویر پلی استیشن 2 به عنوان یک محصول گرافیکی بسیار ساده یاد می شود، این کنسول در زمان خود گرافیک بسیار خوبی داشت و می توانست گیمر ها را ساعت ها مشغول خود کند.

گرافیک 147456 مگاهرتزی Graphics Synthesizer این محصول در کنار پردازنده Emotion Engine با نرخ فرکانس 300 مگاهرتز در زمان خود شرایط بسیار جالب توجهی را ایجاد می کرد و به نوعی وضوح تصویر شخصیت ها شگفتی ساز آن دوربین به شمار می رفت.کیفیت تصویر پلی استیشن 2 چقدر است؟

آشنایی با جذاب ترین بازی های پلی استیشن 2

همانطور که بیان شد شرایط بسیار جالب برای کاربران در خرید بازی های پلی استیشن به کاربران اجازه می دهد تا بسیار ساده به آن دسترسی پیدا کنند و با قیمتی مناسب آن ها را خریداری کنند، بازی هایی مانند Metal Gear Solid 3: Snake Eater، Grand Theft Auto: San Andreas، Resident Evil 4 و Shadow of the Colossus از بهترین بازی پلی استیشن 2 به شمار می رود، در کنار این عناوین بازی هایی سری PES و FIFA نیز در کنار این بازی های بخش گسترده ای از سرگرمی های آن سال ها را تشکیل می دادند.

حال از روزهای عرضه پلی استیشن 2 حدود 20 سال می گذرد و این کنسول قدرتمند به بخشی از خاطرات گیمر ها در قفسه هایشان تبدیل شده است، با این وجود همچنان از دید بسیاری از کاربران ارزشمند ترین کنسول بازی به شمار می رود که گاهی می توان به تجدید خاطرات خود پرداخت.

مدتی پیش خبری منتشر شده که مرور آن خالی از لطف نیست، با وجود اینکه . پلی استیشن ۲ ترکیبی از برترین سخت افزار و بهترین بازی های رایانه ایی بود سونی نیز هیچ گاه از حمایت کاربران خود دست برنداشت و هموراه در طول مسیر این سال های پرقدرت به اجرای وظایف خود پرداخت. کنسول بازی پلی استیشن ۲ همچنان پرفروش ترین کنسول بازی تاریخ پرفراز و نشیب بازی های رایانه ایی محسوب می شود.

شرکت سونی مدتی پیش بازی های پرطرفدار کنسول بازی پلی استیشن 2 را در اختیار کاربران پلی استیشن 4 قرار داد. این موضوع توانست خاطرات بسیار خوب گیمر ها را برای آن ها این بار در کنسول بازی پلی استیشن 4 زنده کند.

شرکت سونی برخی از بازی های پرفروش این کنسول بازی را به نام PS2-on-PS4  برای کنسول بازی نسل هشتمی خود عرضه کرد و نزدیک به ۵۰ عنوان پرفروش خود را با رزولوشن و کیفیت بالاتر در اختیار کاربران قرار داد این بازی ها با وجود اینکه گرافیک پایین تری نسبت به بازی های جدید تر دارند اما از قابلیت های اصلی پلی استیشن چهار همچون چون Remote Play، Share Play، Activity Feeds و Live Broadcast نیز پشتیبانی می‌کنند.آشنایی با جذاب ترین بازی های پلی استیشن 2

بازی های پلی استیشن 2 که همچنان پرطرفدار است وارد کنسول بازی نسل هشتمی سونی شدند

ADK Damashii

Ape Escape 2

Arc the Lad: Twilight of the Spirits

Bully

Dark Cloud

Dark Cloud 2

Destroy All Humans

Destroy All Humans 2

FantaVisionبازی های پلی استیشن 2 که همچنان پرطرفدار است

Fatal Fury Battle Archives Vol. 2

Fu’Un Super Combo

Grand Theft Auto III

Grand Theft Auto: San Andreas

Grand Theft Auto: The Trilogy

Grand Theft Auto: Vice City

Harvest Moon: A Wonderful Life Special Edition

Hot Shots Tennis

Indigo Prophecy

Kinectica

Manhunt

Max Payneبازی پلی استیشن 4 با کیفیت 4K

Metal Slug Anthology

Okage: Shadow King

PaRappa The Rapper 2

Primal

Psychonauts

Puzzle Quest: Challenge of the Warlords

Red Dead Revolver

Red Faction

Rise of the Kasai

Rogue Galaxy

Samurai Shodown VI

Siren

Star Wars: Bounty Hunter

Star Wars: Jedi Starfighter

Star Wars: Racer Revenge

The King of Fighters 2000

The Mark of Kriپلی استیشن 2، بررسی انواع مدل ها

The Warriors

Twisted Metal: Black

War of the Monsters

Wild Arms 3

البته در این بخش یک نکته وجود دارد که کاربران نمی توانند از دیسک های بازی پلی استیشن ۲ استفاده کنند و باید این بازی ها را که باقیمتی مناسب عرضه شده است خریداری کنند. این بازی ها بسیار ارزان تر از بازی های جدید هستند و به گونه ایی ارزش یاد آوری گذشته را دارد، از این طریق سونی تلاش داشته است که یاد بازی های دو نسل پیش کنسول های خود را در ذهن کاربران زنده نگه دارد.

به نظر می رسد کمتر از 2 سال دیگر نسخه جدید کنسول بازی پلی استیشن با نام پلی استیشن 5 در اختیار کاربران قرار گیرد و به نوعی پلی استیشن 2 قدیمی تر از حال نیز می شود و در کنار نسخه های ابتدایی کنسول های قرار می گیرد، با این وجود نمی توان از تاثیر این کنسول هیجان انگیز روی کاربران و همچنین بازی های نسل جدید غافل شد.

نظر شما در مورد کنسول بازی پلی استیشن 2 چیست؟ آیا شما نیز این محصول را شروعی برای مسیر موفقیت آمیز شرکت سونی در بازار کنسول ها می دانید؟ از دید شما کدام کنسول بازی شرکت سونی بهترین و جذاب ترین محصول این شرکت به شمار می رود؟

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
10 نظرات
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها
علیرضا
علیرضا
5 سال پیش

سلام ممنون بابت اطلاعات فقط یک سوال کوچک اینکنسول رو با بازی هاش ازکجا باید بخریم که معتبر باشه

عرفان
عرفان
4 سال پیش

سلام. چطوری میتونم مموری کارت رو فرمت کنم؟ من تمام منوهای دستگاه رو گشتم عبارت مموری کارت نداشت! تا بتونم فرمتش کنم. سی دی رو هم برداشتم و با حالتهای مختلف امتحان کردم فایده ای نداشت. ضمنا وقتی میرم داخل browser مینویسه: threr are no data

...
...
3 سال پیش
Reply to  عرفان

برای من هم گاهی اوقات اینطوری میشه شاید مموری کارتت مشکل داره یا خوب جا نزدی یا مشکل از جای مموریت هست باید مموری رو در قسمت 1 قرار بدی

مهدی
مهدی
3 سال پیش
Reply to  عرفان

اول درب کنسول را باز بگذارید و بعد دستگاه را روشن کنید

مهدی
مهدی
2 سال پیش
Reply to  عرفان

سلام اول درب دستگاه رو باز بزارید بعد روی مموری که در تصویر نمایان شده ضربدر رو بزنید بعد روی بازی که میخواد پاک شه ضربدر بزنید و بعد گزینه Deleteرو بزنید

شایان
شایان
1 سال پیش

سلام خیلی عالی بود. با این که کنسول پلی 2 قدیمی شده و، کنسول های جدید تری جایگزین شده اما هنوز هم خواهان پلی 2 هستند کسانی که هنوزم با بازیاش وخاطراتش لذت میبرن من خودم علاقمند بازی های پلی 2 هستم و خیلی رک و راست میگم ترجیح میدم 2 ساعت از وقتمو با دستگاه پلی 2 بگذرونم و لذت ببرم

FARHAD
FARHAD
1 سال پیش

سلام خسته نباشید
ببخشید میشه بگید تفاوت های نسخه اصلی با اسلیم چیه به غیر از اندازه سایزشون
و اینکه میشه بگید آیا نسخه ی اصلی یا اسلیم خودشون مدل های خاصی داشتن؟
لطفا جواب این دو سوال رو بدید کامل خیلی برام مهمه ممنون

امیر عباس
1 سال پیش

سلام بخشید من میخواستم به پرسم که تنظیمات پلی استیشن ۲ کجاست و چگونه میتونم کافینگ شو تغیر بدم؟
ممنون میشم جواب بدید ؟

دانیال
دانیال
1 سال پیش

سلام اگه میشه بگید چجوریدر پلی استیشن 2 انلاین بازی کنیم

behnam
11 ماه پیش

سلام رفقا من میخوام یه سونی 2بخرم
چه سونی از همه بهتره و با کیفیت تره
خواهش میکنم بهم بگین و اینکه از کجا بخرم که ضمانتی باشع