پمپ بنزین های هوشمند ؛ به زودی در سراسر شهرها

0
2036

کالاسودا_پمپ بنزین های هوشمند، طرحی جدید برای ارائه در سراسر شهرها هستند. درواقع قرار است این پمپ بنزین ها، زحمت بنزین زدن سنتی را به حداقل برسانند.

رفتن به پمپ بنزین و استفاده از کارت های سوخت عمر چندانی ندارد. اما توسعه تکنولوژی در حوزه صنایع بنزینی، یکی از مهم ترین ویژگی هایی است که می تواند برای کشورهای پر جمعیت حائز اهمیت باشد.

اکنون پژوهشگران در حال کار در خصوص طرحی هستند که از طریق آن می توان بنزین را به شیوه ای مکانیزه تحویل مشتریان داد. اما روش کار با این تکنولوژی چگونه است ؟

در مرحله نخست باید نمایشگر لمسی روی داشبورد خودرو و کامیون های تازه تولید نصب شود. در بخش دوم نیز باید پمپ های بنزین به شبکه اینترنت اشیا متصل شوند.در نهایت، در بخش سوم نیز ایجاد ارتباط پرداخت موبایل  بین خودرو و پمپ است.در این روش راننده نوع سوخت مورد نظرش را انتخاب و باک خودرو را پر می کند. اما در مرحله آخر به جای پرداخت وجه نقد یا کارت نقدی و اعتباری می تواند با اپلیکیشن موجود در سیستم اطلاعات خودرو  بهای بنزین را به طور مستقیم پرداخت کند.

در این سیستم جدید پمپ بنزین ها  به شبکه اینترنت اشیا متصل شده و راننده با کمک نمایشگر داخل خودرو می تواند بهای بنزین را پرداخت کند . ایده اولیه این تکنولوژی بسیار ساده است. چرا که زیرساخت های لازم برای این تکنولوژی موجود است . اما برای توسعه زیرساخت های بنزینی نیز شرکت های شل و جگوار اعلام آمادگی کرده اند.

اما در این میان، نکته مهم این است که برای استفاده از چنین طرح هایی به برخی تکنولوژی ها مثل خودروهای هوشمند و پیشرفته نیاز است. درواقع اگر قرار باشد، از خودرویی استفاده کنیم که چندان به روز نیست ، قادر به اتصال به شبکه اینترنتی پمپ بنزین نیز نخواهیم شد.

نظر شما چیست ؟آیا حضور این نوع سیستم ها در کشور ما جواب می دهد

 با ما در کانال تلگرام کالاسودا همراه باشید