پیامک های ۶ تا ۱۰ هزار تومانی بانک ها

0
105

ارائه خدمات الکترونیک بانک ها به مشتریان نیاز به استعلام دارد و بانک ها بدون اطلاع مشتریان حق کاهش هزینه از حساب آن ها را ندارند. این مساله در مورد پیامک های ۶ تا ۱۰ هزار تومانی بانک ها هم صدق می کند.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، ارائه خدمات الکترونیک به مشتریان بانک ها پیش از این تنها با ارسال یک پیامک و کاهش هزینه از حساب مشتریان صورت می گرفت اما حالا بانک ها موظف شده اند که برای ارائه این خدمات از مشتریان استعلام و کسب اجازه کنند.

در این باره، معاون امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره خدمات پیامک بانکی گفت: بانک‌ها باید در پایان هر دوره در خصوص ارایه خدمات پیامکی از مشتریان استعلام کنند.

هزینه ۶ تا ۱۰ هزار تومانی پیامک بانکی

ارایه خدمات مختلف الکترونیکی از جمله ارسال پیامک برای مشتریان و دریافت هزینه آن بر اساس قراردادی است که در ابتدا بین بانک و مشتری منعقد شده و به امضای مشتری بانک رسیده است.

این در حالی است که هزینه ارسال پیامک از طرف بانک، بین ۶ تا ۱۰ هزار تومان است و در پایان هر دوره قرارداد از طرف بانک برای مشتریان پیامکی ارسال می‌شود و با استعلام از افراد این امکان وجود دارد تا مشتری بتواند استفاده از خدمات را ادامه دهد یا آن را لغو کند. ارسال پیامک از طرف بانک‌ها برای مشتریان هزینه دارد و بانک برای دریافت این هزینه از مشتری بر اساس قرارداد اولیه وکالت دارد.

دریافت هزینه بر اساس تعداد پیامک ارسالی

البته بانک ها طرح جدیدی در نظر دارند که هزینه خدمات پیامکی را بر اساس تعداد پیامک‌های ارسال شده دریافت کنند زیرا معتقدند که این موضوع به عدالت نزدیک‌تر است. همچنین بانک مرکزی نیز اعلام کرده که ما در حال بررسی اجرای این پیشنهاد هستیم.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها