پیامک کلاهبرداری به گوشی های مسافری

0
242
touch screen mobile phone

این روزها به برخی از گوشی هایی که به صورت مسافری وارد شده اند، پیامکی ارسال می شود که از آن ها می خواهد مبلغی را پرداخت کنند. این پیامک ها تنها با هدف کلاهبرداری ارسال می شوند.

به گزارش خبرنگارکالاسودا، سامانه همتا یا همان سامانه رجیستری گوشی های مسافری در هشداری اعلام کرده که اخیرا پیامکی برای برخی از دارندگان گوشی های تلفن همراه وارداتی به صورت مسافری ارسال شده و از آن ها خواسته شده برای جلوگیری از قطع شدن تلفن همراه، مبلغی را پرداخت کنند.

طبق اعلام این هشدار، اگر فرد بر روی لینک ارسال شده در پیامک کلیک کند، به صفحه‌ای شبیه به سامانه اینترنتی گمرک و سپس به صفحه‌ای هدایت می‌شود که ظاهر آن شبیه درگاه‌های پرداخت است. این درگاه پرداخت اینترنتی یک درگاه جعلی است که از آن طریق مشخصات کارت بانکی را از کاربر دریافت می کند.

دریافت کنندگان این پیامک ها باید بدانند که هرگونه اطلاع‌رسانی در زمینه طرح ثبت تلفن همراه، از طریق سرشماره پیامکی HAMTA انجام می‌گیرد. افراد در صورت دریافت هرگونه پیامک با محتوای مشکوک، می‌توانند موضوع را با مرکز پاسخگویی سامانه همتا به شماره ۰۹۶۳۶۶ اطلاع دهند.

همچنین نباید فراموش شود که ثبت تلفن همراه مسافری و پرداخت عوارض مربوط به آن فقط از طریق وبسایت گمرک جمهوری اسلامی ایران به آدرس https://epl.irica.gov.ir/ImeiRegister انجام می‌شود.

گفتنی است، این شیوه کلاهبرداری پس از آن راه اندازی شد که خبری مبنی بر قاچاق ۳۰ هزار گوشی تلفن همراه از طریق مسافری منتشر شد. در این خبر آمده بود که ۳ هزار گوشی از این تعداد، فعال شده اند که به دارندگان آن ها از طریق پیامک هشدار داده شده و از آن ها خواسته شده تا مدارک لازم مالکیت گوشی تلفن همراه را به مراکز اعلام شده ارائه دهند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها