سبقت پیام رسان ها از شبکه های اجتماعی

0
681

کالاسودا – اپلیکیشن های پیام رسان با 1.3 میلیارد کاربر فعال روزانه،  تعداد کاربران شبکه های اجتماعی را پشت سر گذاشتند.

رسانه های اجتماعی دیگر نمی توانند رویکرد مناسبی برای بازاریابی یا روابط عمومی باشند، زیرا برنامه های پیام رسان این روزها  1.3 میلیارد کاربر فعال بیشتر از شبکه های اجتماعی دارند. این موضوع توسط یک متخصص و مدیر بازاریابی در رویداد SEMrush و اظهارات لری کیم، کارشناس بازاریابی دیجیتال در کنفرانس INBOUND 2018 نیز به تائید رسیده است.

پیش از این گزارش شده بود که ۲ میلیارد کاربر، ماهانه از شبکه اجتماعی فیسبوک استفاده می ‌کنند، اما در بررسی ‌های اخیر، استفاده روزانه از این اپلیکیشن‌ ها مدنظر قرار داده شده است. با این حال برای برنامه های پیام رسانی از جمله مسنجر فیسبوک و خدمات مبتنی بر chatbot این خدمات به جای استفاده روزانه، استفاده ماهانه مد نظر قرار گرفته بود. این مسئله موجب شده کاربرانی که ماهانه اپلیکیشن ‌های شبکه ‌های اجتماعی خود را چک می‌ کنند، در آمار کنونی به حساب نیایند و میزان استفاده‌ کاربران از اپلیکیشن‌ ها نیز بررسی شود.

کیم اعتقاد دارد که در این مقایسه، تمایز میان سیستم عامل ها در استفاده از روش های ارتباطی جایگزین میان کسب و کار و مصرف کنندگان و مشترکین لحاظ شده است. او مدعی شده که پیام رسان ها به علت ماهیتشان موجب می شوند که همگی روزانه بیشتر سراغ آنها بروند و این مسئله، شمار کاربران روزانه‌‌ آنها را نسبت به شبکه ‌های اجتماعی بیشتر می‌ کند.

این مسئله پیامدهایی را نیز متوجه سرویس های ایمیل کرده است و رقم استفاده روزانه ایمیل ها روز به روز در حال کاهش است. با محبوب‌ تر شدن سرویس پیام ‌رسان‌ های مختلف ممکن است کم کم ایمیل‌ ها هم به فراموشی سپرده شوند و دیگر شخصی سراغ استفاده از آنها نرود. در حال حاضر، ۲۰ درصد پیغام ‌های ارسالی به پیامرسان ها توسط کاربران باز می‌شوند. در حالی که این رقم برای ایمیل‌ها به یک درصد می‌رسد. به این معنی که از 100 گیرنده ارتباط، 1 نفر اقدام به باز کردن ایمیل خود می کند.

علاوه بر این برنامه های پیام رسان به طور کاملا متفاوتی در حال برقراری تعامل میان افراد هستند. به عنوان مثال مخاطبان در یک برنامه پیام رسان مانند تلگرام، می توانند افراد، شرکتها، گروه ها و… مختلفی را شامل شوند. در واقع به جای چت های فردی و متمایز می توان به صورت گروهی نیز بر تعاملات جمعی متمرکز شد. این ویژگی ها همه سبب جذابیت پیام رسان ها نسبت به شبکه های اجتماعی و بالا بردن نرخ کاربران آن شده است.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا فناورانه زندگی کنید