پیام رسان کودک فیسبوک اخطار گرفت

0
333
پیام رسان کودک فیسبوک اخطار گرفت|کالاسودا

پیام رسان کودک فیسبوک اخطار گرفت|کالاسوداکالاسودا_پیغام رسان فیسبوک ویژه کودکان از سوی برخی از نهادهای مدافع حقوق کودکان اخطار گرفت . اخطاری که معتقد است فیسبوک هدفی جز افزایش سلطه تجاری خود بر بازار ندارد .

اما چرا این پیغام رسان ناگهان مورد خشم نهادهای مختلف واقع شده است ؟ شاید استارت این ماجرا به دسامبر گذشته باز می گردد، یعنی زمانی که فیس‌بوک  پیام رسان ویژه‌ای را برای استفاده کودکان زیر ۱۳ سال راه اندازی کرد. به محض این که خدمات ویژه فیسبوک برای کودکان راه اندازی شد ، تعداد زیادی از نهادهای مدافع حقوق کودکان خواستار لغو و توقف ادامه این فعالیت ها شدند.

گلایه گروه های حقوق بشری

مارک زاکربرگ خود متاهل است و ۲ فرزند دارد .وی بارها اعلام کرده که نسبت به شرایط و زندگی کودکان حساس است. اکنون نیز تعدادی از گروه های مدافع حقوق کودکان از همین نقطه ضعف و حساسیت زاکربرگ استفاده کرده و  با ارسال نامه ای برای وی تصریح کرده اند که کودکان نباید از برنامه های پیام رسان تجاری استفاده کنند.این افراد در نامه خود تاکید کرده اند استفاده مداوم از این برنامه ها روان کودکان را تحت تاثیر قرار داده و مخرب است . این کارشناسان معتقدند ، هر اندازه ، وقت کودکان بیشتر صرف استفاده از محصولات دیجیتال شود ، نرخ تعامل و ارتباطشان با والدین ، همکلاسی ها و البته برقراری روابط دوستانه با همسالان کاهش پیدا می کند .

درواقع این کارشناسان معتقدند ، ادامه این روند ، به توسعه نرخ افسردگی و درونگرایی کودکان دامن می زد ، کودکان تحت تاثیر این برنامه اختصاصی رفته رفته از محیط فیزیکی خانواده دور شده و به فضای سرد اما پر زرق و برق مجازی پناه می برند.

اگرچه فیسبوک، در این پیام رسان از قابلیت هایی مانند امکان کنترل والدین را قرار داده اما به نظر می رسد این امکانات کافی نیست .