آموزش گام به گام پیدا کردن رمز عبور وای فای

0
419
آموزش گام به گام پیدا کردن رمز عبور وای فای

پیدا کردن رمز عبور وای فای ترفندی بسیار جالب توجه است که اگر پسورد خود را فراموش کرده باشید می توانید با استفاده از ترفند هایی بسیار ساده رمز مورد نیازی خود را از کامپیوتری که به اینترنت متصل است پیدا کنید. برای پیدا کردن ترفند هایی برای یافتن پسورد ها با ما همراه شوید.

برای یافتن رمز عبور وای فای خود اطلاعات پیش فرض روتر را بررسی کنید.

اگر روتر شما هنوز هم از نام کاربری و رمز عبور پیش فرض استفاده می کند پیدا کردن رمز عبور شما بسیار آسان است. روتر معمولا دارای نام و رمز عبور هستند که به صورت پیش فرض وای فای قرار دارند و می توانید آن ها را در برچسبی زیر روتر مشاهده کنید. رمز عبور پیش فرض روتر ها به صورت تصادفی انتخاب می شود. در نظر داشته باشید که اگر رمز پیش فرض را تغییر نداده اید این راه حال ساده ترین و در عین حال کاربردی ترین روش به شمار می رود. اگر این اطلاعات را در روتر خود نمی بینید. می توانید به دفترچه راهنمای روتر خود مراجعه کنید.

هنگامی که با استفاده از رمز عبور پیش فرض به روتر خود متصل شدید رمز عبور خود را تغییر داده و آن را در بخشی ذخیره کنید که پسورد شما ایمن بماند.

پیدا کردن رمز عبور وای فای ترفندی بسیار جالب توجه است

آموزش پیدا کردن رمز عبور فعلی شبکه WiFi در ویندوز

 

اگر از طریق لپ تاپ ویندوز یا رایانه ی رومیزی به شبکه وای فای خود متصل می شود ویندوز پسورد وای فای را ذخیره می کند و می توانید آن را مشاهده کنید.

برای جستجوی رمز عبور به قسمت Control Panel رفته و گزینه Control and Center Sharing را انتخاب کنید. البته برای این موضوع روش میانبری نیز وجود دارد و می توانید در نوار وظیفه در بخش Wireless Network راست کلیک کرده و روی Open Network and Sharing Center کلیک کنید.

آموزش پیدا کردن رمز عبور فعلی شبکه WiFi در ویندوز

به روز رسانی های اخیر ویندوز10 شرایط را کمی تغییر داده است. در این بخش روی گزینه Open Network & Internet Settings کلیک کنید. تا پنجره ای باز شود. در این بخش به قسمت های پایینی بروید و روی گزینه Network and Sharing Center کلیک کنید. همچنین می توانید به Control Panel> Network and Internet> Network and Center Sharing Center بروید.

در این بخش روی گزینه Open Network & Internet Settings کلیک کنید

در این بخش روی نام وای فای خود کلیک کنید

روی Wireless Properties کلیک کرده و وارد پنجره Wi-Fi Status شوید.

حال روی تب Security کلیک کنید و فعال کردن Show characters را انتخاب کنید تا مخفی بودن رمز عبور را غبر فعال کنید.

روی Wireless Properties کلیک کرده

نحوه ی یافتن رمز های عبور برای شبکه های وای فای که قبلا به آن ها متصل شده اید

علاوه بر رمز عبور وای فای فعلی ویندوز همچنان رمز وای فای شبکه های قبلی را ذخیره کرده و به شما نمایش می دهد. در ویندوز 7 و نسخه های قبلی می توانید این موارد را از طریق Network and Sharing Center بررسی کنید با این وجود برای ویندوز 8 و 10 تغییراتی وجود دارد و باید از command prompt استفاده کنید.

برای پیدا کردن رمز هایی که قبلا ذخیره شده اند می توانید به بخش Network and Sharing Center رفته و در پنل کناری گزینه Manage wireless networks را مشاهده کنید. در این بخش تمام وای فای هایی که در سیستم شما ذخیره شده اند را مشاهده می کنید و می توانید به رمز عبور آن ها دسترسی پیدا کنید.برای دسترسی به آن ها باید روی وای فای مورد نظر دو بار کلیک کنید تا به بخش Properties بروید. در این بخش تب Security را انتخاب کرده و Network security key رمز عبور را به شما نمایش می دهد.

نحوه ی یافتن رمز های عبور برای شبکه های وای فای که قبلا به آن ها متصل شده اید

در ویندوز 8.1 و 10 شما باید از قسمت command prompt برای پیدا کردن رمز های عبور وای فای هایی که به سیستم شما متصل شده است استفاده کنید. از این رو وارد بخش استارت شوید و گزینه Command Prompt را انتخاب کنید. حال دستور زیر را وارد کنید.

netsh wlan show profiles

وارد بخش استارت شوید و گزینه Command Prompt را انتخاب کنید

حال لیستی از شبکه های وای فای را که قبلا دسترسی داشته اید را مشاهده می کنید.

اگر قصد پیدا کردن رمز ورود یکی از پروفایل ها را دارید می توانید متن زیر را تایپ کتید و نام پروفایل وای فای را در بخش پروفایل قرار دهید.

netsh wlan show profile name=profilename key=clear

حال در بخش Key Content می توانید رمز عبور وای فای مورد نظر خود را مشاهده کنید.

در بخش Key Content می توانید رمز عبور وای فای مورد نظر خود را مشاهده کنید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها