پیش‌بینی موفقیت یا عدم موفقیت فیلم‌های برادران وارنر با هوش مصنوعی

0
291

به نظر می‌رسد Warner Bros قصد ندارد موفقیت فیلم‌های خود را به شانس یا حتی استعداد فیلم سازانش واگذار کند.

به گزارش کالاسودا و به نقل از سی نت، بنا به گفته‌ی Hollywood Reporter، این شرکت قصد دارد با استفاده از یک سیستم هوش مصنوعی، موفقیت و عدم موفقیت فیلم های مختلف را پیشبینی کند.

توبایاس کِیسَر، موسس Cinelytic، شرکتی که Warner Bros قرار است از هوش مصنوعی در این راه بهره ببرد، اظهار کرد که این سیستم می‌تواند در طول چند لحظه، تمام کار محاسبات ارزش یک فیلم و ستاره های آنرا که روز ها توسط عوامل انسانی طول می‌کشند، انجام دهد.

با وجود سود 1 میلیارد دلاری حاصل از Joker در سال گذشته، شرکت برادران وارنر فیلم‌های ناموفق بسیاری هم مانند The Kitchen، Shaft و Godzilla: King of the Monsters داشته است.

البته برادران وارنر تنها شرکتی نیست که قرار است از این هوش مصنوعی استفاده کند و شرکت هایی مثل Ingenious Media (خالق Wind River، Productivity Media (خالق The Little Hours) و STX (خالق Playmobil و UglyDolls)، همگی با شرکت Cinelytic قرار داد بسته‌اند.

گفته می‌شود این هوش مصنوعی پیش از عرضه‌ی رسمی در سال 2019، سال ها تحت بررسی و آزمایش بوده است.

البته اگر این موضوع احساس ترس شما را از هوش مصنوعی تحریک می‌کند، باید بگوییم که نگران نباشید.

این هوش مصنوعی در حال حاضر نمی‌تواند موفقیت یک فیلم را تضمین کند و خب، هدف آن هم این نیست.

در حقیقت این هوش مصنوعی وظیفه‌ی انجام کار هایی را دارد که بر عهده‌ی تهیه کننده هستند و قادر است معادلات پیچیده را با فاکتور هایی که باعث موفقیت یک فیلم می‌شوند، ترکیب کرده و در کوتاه ترین زمان تخمین بزند.

در حقیقت این هوش مصنوعی با هدف کمک به تهیه کنندگان در مواقع حساس مثل فستیوال های فیلم به وجود آمده است.

حتی اگر این هوش مصنوعی از این سطح فعلی خود هم بیشتر پیشرفت کند، باز هم می‌توان با قاطعیت گفت که هرگز قادر به جایگزینی عوامل انسانی پشت یک فیلم و خلاقیت آنها نخواهد بود.

شاید این هوش مصنوعی بتواند با تجزیه و تحلیل داده ها، در کوتاه ترین زمان ممکن به شما اطلاعات مناسب را عرضه کند، اما تصمیم گیری نهایی و جهت گیری خلاقانه، مثل همیشه با انسان ها خواهد بود.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها