پیش‌نمایش نسخهٔ تولیدی پژو 508 Sport Engineered

0
185

پژو در نمایشگاه ژنو 2019 نسخهٔ اسپرتی از سدان 508 را با نام Sport Engineered در قالب یک کانسپت رونمایی کرد و حالا پیش‌نمایشی از نسخهٔ تولیدی این سدان پلاگین‌هیبریدی عملکرد بالا را ارائه کرده است. بدین منظور پژو در حساب‌های خود در شبکه‌های اجتماعی تصاویری از این خودرو منتشر کرده که نشان می‌دهند نسخهٔ تولیدی و نهایی 508 Sport Engineered چه شکلی خواهد بود.

به گزارش کالاسودا به نقل از پدال، پرچم‌دار خانوادهٔ 508 به قوای محرکهٔ پلاگین‌هیبریدی مجهز شده که از یک پیشرانهٔ 1.6 لیتری بنزینی توربو به همراه دو موتور الکتریکی تشکیل شده است. موتور بنزینی به‌تنهایی حدود 200 اسب بخار قدرت تولید می‌کند که این عدد با کمک موتورهای الکتریکی به حدود 350 اسب بخار می‌رسد یعنی 50 اسب بخار کمتر از قدرت نسخهٔ کانسپت که حدود 400 اسب بخار اعلام شده بود. در این ماشین یکی از موتورهای الکتریکی در جلو و دیگری روی محور عقب نصب شده که سامانهٔ چهارچرخ محرک را برای آن پدید آورده است.

انرژی موردنیاز باطری‌های این سدان پلاگین‌هیبریدی توسط یک پکیج باطری 11 کیلووات ساعتی تأمین می‌شود که امکان پیمودن 50 کیلومتر را به‌صورت تمام الکتریکی فراهم می‌کند. در زمان معرفی کانسپت 508 Sport Engineered پژو اعلام کرد که این خودرو ظرف تنها 4.3 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و حداکثر سرعت آن به‌صورت الکترونیکی روی 250 کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

طراحی بیرونی 508 Sport Engineered با سپرهای جدید، اسپویلر یکپارچهٔ عقب، رکاب‌های اسپرت، دیفیوزر عقب و رینگ‌های متفاوت با لاستیک‌های پهن‌تر، به میزان قابل‌توجهی تهاجمی‌تر از نسخه‌های معمولی است. انتظار می‌رود اسپرت‌ترین عضو خانوادهٔ 508 طی هفته‌های آینده رسماً رونمایی شود اما این اتفاق در نمایشگاه ژنو رخ نخواهد داد زیرا پژو از شرکت در این رویداد انصراف داده است. پژو 508 Sport Engineered در بازار باید با خودروهایی مثل فولکس‌واگن پاسات GTE و ب‌ام‌و 330e رقابت کند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها