پیش‌نمایش نسل جدید چری تیگو 7 در نمایشگاه گوانگژو

0
925

چری در نمایشگاه خودروی گوانگژو با رونمایی از یک کانسپت نزدیک به تولید، پیش‌نمایشی از نسل کاملاً جدید کراس‌اوور تیگو 7 خود را ارائه کرده است. این خودرو که Teaser Car نام گرفته است، از زبان طراحی جدیدی برخوردار است و مطابق با نیازهای خریداران جوان امروزی شکل گرفته است. تیگو 7 جدید برخلاف نسل کنونی خود از جلوپنجرهٔ چندضلعی بزرگی استفاده می‌کند که چراغ‌های LED تیز و باریکی به آن متصل شده‌اند. کمی پایین‌تر هم چراغ‌های مه شکن LED جای گرفته‌اند.

به گزارش کالاسودا به نقل از پدال، در پروفیل جانبی خودرو طراحی سقف شناور و رینگ‌های پنج پره با طرحی اسپرت جلب‌توجه می‌کنند. همچنین در برخی قسمت‌ها مثل ریل‌های روی سقف و سپر جلو رنگ متضادی کار شده که به حال و هوای اسپرت و جوان‌پسند خودرو افزوده است. در عقب تیگو 7 جدید چراغ‌های باریک و متصل‌به‌هم به چشم می‌خورند که از بزرگ خاندان خانوادهٔ تیگو یعنی کراس‌اوور سه ردیفهٔ تیگو 8 گرفته شده‌اند. این چراغ‌ها به همراه چراغ‌ترمز سوم کشیده در بالا موجب شده بخش عقبی خودرو عریض‌تر از آنچه هست به نظر برسد. مثل سپر جلو، در عقب هم زیر مه شکن‌ها تریم نقره‌ای‌رنگی کار شده است. در بخش اندازه، این تیگو 7 جدید 4,500 میلی‌متر طول داشته و فاصلهٔ محوری آن برابر با 2,670 میلی‌متر است.

طراحی کلی داخلی تیگو 7 جدید بسیار ساده بوده و مطابق با رویهٔ کنونی چری است. در اینجا طرح دورنگ احساس سه‌بعدی جذابی ایجاد کرده و به سرزندگی کابین افزوده است. همچنین صفحه‌نمایش سیستم اطلاعاتی-سرگرمی بزرگ‌تر از نسل قبلی شده و دکمه‌های فیزیکی کاهش یافته‌اند زیرا اکثر قسمت‌ها و ویژگی‌ها از طریق نمایشگر مذکور کنترل می‌شوند. غربیلک فرمان D شکل، صفحه آمپر دیجیتالی و شارژ بی‌سیم گوشی‌های هوشمند هم از دیگر ویژگی‌های داخلی قابل‌توجه این کراس‌اوور چینی هستند.

زیر کاپوت نسل جدید تیگو 7 همچنان همان موتور 1.5 لیتری چهار سیلندر توربو نسل کنونی قرار خواهد گرفت که 145 اسب بخار قدرت دارد. این موتور در هر صد کیلومتر تنها 6.9 لیتر سوخت مصرف می‌کند؛ اما علاوه بر این، یک پیشرانهٔ 1.6 لیتری توربوشارژ جدیدی هم به لیست موتورهای نسل جدید تیگو 7 اضافه شده که 195 اسب بخار قدرت و 290 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. برای انتقال این پیشرانه‌ها هم گیربکس‌های شش سرعتهٔ دستی و هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه در نظر گرفته شده است.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها