پیش بینی رفتار کاربران؛ معضل حریم خصوصی در شبکه های اجتماعی

0
310
پیش بینی رفتار کاربران؛ معضل حریم خصوصی در شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی می توانند رفتار شما را حتی در صورت عدم استفاده از آنها نیز پیش بینی کنند! این می تواند یک خبر بد برای افرادی باشد که به دنبال حریم کاملا خصوصی خود در شبکه های اجتماعی هستند.

یک مطالعه جدید نشان داده است که حریم خصوصی که از این شبکه های اجتماعی استفاده می کنید، ممکن است در معرض خطر باشد، حتی اگر از سایت رسانه های اجتماعی استفاده نکنید. یافته های محققان در دانشگاه ورمونت نشان می دهد که حریم شخصی در رسانه های اجتماعی توسط افراد اطراف شما کنترل می شوند.

این تحقیق با استفاده از داده های جمع آوری شده از نزدیک به 14000 کاربر توئیتر و تحلیل اطلاعات مربوط به محتوای توییت های این افراد به انجام رسیده است. آنها متوجه شدند که استفاده از اطلاعات توئیت چند نفر از مخاطبان شخصی – تنها هشت یا نه دوست مشترک – پیشگویی رفتار دقیق خود با استفاده از داده ها ممکن خواهد کرد. به این معنی که امکان پیش بینی محتوای توئیتر با دیدن توئیت دوستان تان حتی بدون دیدن و دسترسی به اکانت توئیتر شما ممکن خواهد بود.

پیش بینی رفتار کاربران به روشی مشابه

حتی رفتار کاربرانی که توئیتر را ترک کرده اند و یا هیچ گاه به این سایت مراجعه نکرده اند نیز به روش مشابه قابل پیش بینی است. بنابراین اگر دوستان شما در توئیتر هستند، ممکن است از داده های آنها برای پتانسیل پیش بینی دقیق رفتار شما در آینده در این پلتفرم استفاده کنند.پیش بینی رفتار کاربران به روشی مشابه

ریاضیدانی به نام جیمز بابرو که نویسنده اصلی این تحلیل به این نکته اشاره می کندکه ثبت نام کردن در شبکه اجتماعی مسئولیت بیشتری از انچه تصور می کنید در ما ایجاد می کند. در واقع با ثبت اطلاعات در یک شبکه اجتماعی احساس می کنید که اطلاعات شما در معرض انتشار قرار می گیرد اما اطلاعات دوستان شما نیز در همین ریسک قرار می گیرد حتی آنهایی که در شبکه اجتماعی هیچ گاه ثبت نام نکرده اند.

این تحقیق این فرضیه را مطرح می کند که افراد در مورد مسائل مربوط به حفظ حریم خصوصی خود تصمیم گیری های فردی می گیرند. دیدگاه سنتی این است که کاربران به علت استفاده رایگان از خدماتی که برای آنها سودمند است، آگاهانه برخی از حریم خصوصی خود را منتشر می کنند، اما این کار می تواند اطلاعات دیگر دوستانشان که در Contact های آنها قرار دارند را نیز در معرض پیش بینی رفتار کاربران قرار دهد و در خصوص وابستگی ها سیاسی، اعتقادات مذهبی، عادات خرید و … اطلاعاتی را کسب کنند.

لوئیس میشل یکی از نویسندگان این مطالعه می گوید: جایی برای پنهان سازی در شبکه های اجتماعی وجود ندارد. شما در کنترل حریم خصوصی خوددر پلتفرم شبکه های اجتماعی تنها نیستید، دوستان شما نیز در کنارتان هستند».

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها