پیوستن گوگل و فیسبوک به دادخواست علیه اخراج دانشجویان خارجی که آنلاین شده‌اند

0
391

شرکت‌های آی تی بزرگ از جمله گوگل، فیس بوک، مایکروسافت و … علیه سازمان اعمال مهاجرت و گمرک ایالات متحده به اختصار آیس (ICE) دادخواست دادند. نوزده شرکت فناوری و انجمن‌ها در حال حمایت از دعوی برای لغو دستورالعمل اخیر ICE هستند که پیشنهاد می‌دهد اگر کلاس‌ها به صورت آنلاین انجام شوند، دانشجویان خارجی باید در پاییز به خانه‌هایشان فرستاده شوند.

به گزارش کالاسودا و به نقل از mashable، شماری از شرکت‌های برتر فناوری می گویند که دستورالعمل جدید دولت ترامپ برای باطل کردن ویزای دانشجویان خارجی می‌تواند نیروی کار صنعت فناوری در این کشور را به هم بزند.

شرکت‌های شرکت کننده در این دادخواست؛ علاوه بر نام‌های بزرگ گوگل و فیسبوک و مایکروسافت، شامل Adobe، Dropbox، Box، LinkedIn، PayPal، SalesForce، Spotify و توئیتر است که در این دادخواست با هاروارد و MIT همکاری کردند. در این پرونده، هاروارد و MIT، که هر دو قصد دارند کلاسهایشان را در پاییز به صورت آنلاین برگزار کنند، استدلال می‌کنند که ICE نتوانسته اثرات مخرب این قانون را در نظر بگیرد.

اساس دادخواست هاروارد و میت این است که دولت رویه اداری را به صورت فریبنده‌ای نقض کرده است.

این استدلال است كه باعث به خطر انداختن توانایی دانشجویان بین المللی برای تحصیل در ایالات متحده بوده؛ بر مشتریان شرکت‌ها و همچنین كاركنان آینده آنها تأثیر خواهد گذاشت و در طولانی مدت بر اقتصاد آمریکا نیز تأثیر خواهد گذاشت.

سیلیکون ولی در زمان دولت ترامپ در سال 2017 در برابر قانون”ممنوعیت مسلمانان” در مهاجرت و گرفتن ویزا از آن‌ها ایستاد. این اقدام علاوه بر جنبه‌ی دلسوزانه و بشردوستانه برای حمایت از تجارت کمپانی‌های فناوری است. براساس سرشماری سال 2016، 71 درصد از کارگران آی تی Silicon Valley مهاجران هستند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها