پیکاپ برقی Badger مجهز به سوخت هیدورژنی

0
496

کمپانی نیکولا از یک پیکاپ برقی با برد 600 مایل پرده برداری کرد. این خودروی برقی با نام Badger با هیدروژن و باتری کار می‌کند.

به گزارش کالاسودا و به نقل از theverge، شرکت نیکولا یک شرکت مستقر در آریزونا در حال کار بر روی تجهیزات سخت افزاری بزرگ با انتشار کربن صفر است و به تازگی اعلام کرد که رویکرد تسلا، ریویان، فورد و جنرال موتورز را با ارائه پیکاپی به نام Badger در بازار وانت‌های برقی دنبال خواهد کرد.

نکته قابل توجه در مورد پیکاپ Badger سوخت به کار گرفته شده هیدروژنی در آن است، به این معنی که هیدروژن را از مخزن قابل شارژ می‌گیرد و آن را به انرژی الکتریکی تبدیل می‌کند تا قدرت لازم برای موتورها را تأمین کند. علاوه بر این در این خودرو یک باتری کمکی نیز قرار دارد که می‌تواند در شرایط مورد نیاز قدرت لازم برای این وانت برقی را تأمین کرده و میزان برد آن را افزایش دهد.

Trevor Milton مدیرعامل و بنیانگذار نیکولا در بیانیه‌ای گفت: “نیکولا در ساخت کامیون‌ها با فناوری جدید میلیاردها دلار ارزش ایجاد کرده است، بنابراین چرا نباید در وانت برقی نیز سرمایه گذاری کند؟” “من سالهاست که روی این برنامه وانت کار می‌کنم و معتقدم که بازار اکنون آماده است تا بتواند با یک منبع انرژی تمام نشدنی، از خودروها استفاده نماید.”

این نخستین بار نیست که نیکولا فراتر از کامیون‌های تجاری قدم برداشته است. پیش از این، این کمپانی از یک واترکرافت و یک آفرود رونمایی کرد.

پیکاپ Badger دارای مشخصاتی مانند حداکثر 600 مایل برد با یک مخزن کامل هیدروژن و 300 مایل برد با باتری است؛ این خودرو بیش از 900 اسب بخار دارد و 0 تا 60 مایل در ساعت را در 2.9 ثانیه طی می‌کند.

از آنجایی که ایستگاه‌های پر کننده هیدروژن بسیار نادر هستند و در ایالات متحده، تقریباً به طور انحصاری در کالیفرنیا واقع شده‌اند. داشتن یک باتری که بتواند تا 300 مایل دوام داشته باشد به مالک کمک می‌کند تا خود را به جایگاه سوخت هیدورژنی نزدیک برساند.

با کمال تعجب، نیکولا قصد دارد صدها ایستگاه هیدروژن را برای کمک به حمایت از تجارت بزرگ خود ایجاد کند.

البته در ارائه این پیکاپ شرکت نیکولا، اما و اگر های بسیار زیادی وجود دارد. به طور مثال کمپانی نیکولا از زمان عرضه این پیکاب خبری را اعلام نکرده است. در حالی که این استارتاپ با یک شرکت حمل و نقل اروپا برای ساخت کامیون‌های با انتشار صفر معامله کرده است؛ به همین دلیل برای رسیدن به یک روال ثابت در تجارت خود به زمان بیشتری نیاز دارد و در این راستا برای ارائه و عرضه Badger به پول بیشتری نیاز دارد.

نیکولا در اطلاعیه خود اعلام کرد که پیکاپ Badger را “با همکاری OEM دیگر با استفاده از قطعات و تجهیزات تولیدی معتبر آن‌ها می‌سازد”، اما اعلام نکرده است این تولید کننده کیست.

همچنین قیمتی را برای این خودرو ذکر نکرده است، که می‌تواند نگران کننده باشد. وسایل نقلیه باتری دار هنوز هم، هزاران دلار بیشتر از همتایان گازی خود هستند و افزودن فناوری سوخت هیدروژنی به یک خودرو، قیمت آن را به مراتب بالاتر خواهد برد.

در حال حاضر هیچ پیکاپی با تولید انبوه در بازار وجود ندارد، اما به زودی این شرایط تغییر خواهد کرد. استارتآپ میشیگان ریویان قرار است اولین وانت‌های الکتریکی و SUV های خود را تا پایان سال جاری وارد بازار کند.

فورد دارای یک F-150 تمام الکتریکی است و جنرال موتورز در اواخر سال 2021 روی یک کامیون برقی Hummer کار می‌کند که قرار است تا اواخر سال 2021 وارد بازار شود. Cybertruck تسلا به زودی به تولید انبوه می‌رسد. در این میان برندهای دیگری نیز در حال فعالیت هستند.

بنابراین با عرضه Badger به بازار به احتمال زیاد با رقابت جدی روبرو خواهد شد.

این شركت در اطلاعیه خود نوشت: “[Badger] به گونه‌ای طراحی شده است كه یك شركت ساختمانی می‌تواند از آن بهره ببرد و دارای سیستم بکسل، HP و برد بالا است.

 

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها