پیگیری حقوق از دست رفته در اینترنت

0
235

دفاتر خدمات الکترونیک قضایی گامی بسیار مهم در رسیدن به حقوق از دست رفته محسوب می شوند.

به گزارش خبرنگار کالاسودا، پیگیری تمام امور از طریق اینترنت و از راه دور رویایی است که این روزها برای ایرانیان نیز برآورده شده. صف های طولانی جلوی در دادسراها و دادگاه ها یکی از دردسرهایی بود که هر ایرانی را از تلاش برای رسیدن به حقوق از دست رفته اش منصرف می کرد اما از چند سال گذشته این مشکل به وسیله اینترنت حل شده است.

دفاتر خدمات الکترونیک قضایی به عنوان مراکزی که به صورت اینترنتی خدمات قضایی ارایه می دهند گام بسیار مهمی برای احقاق حقوق مظلومین برداشته اند.

با مراجعه به هر دفتر خدمات الکترونیک قضایی می توانید مراحل ابتدایی را در چند دقیقه و به راحتی برای عریضه نویسی طی کنید. راهنمایی مشاوران حاضر در این دفاتر به کسانی که پیگیر حقوقشان هستند کمتر از کمک ها و راهنمایی های وکلایی نیست که حق مشاوره های آن چنانی از شاکیان دریافت می کنند.

دفاتر خدمات الکترونیک قضایی که تعدادشان در کشور قرار بوده تا پایان سال 97 به 1400 دفتر برسد، در مراحل بعدی شکایت نیز عمده اقدامات را از طریق اینترنت برای شاکیان و کسانی که علیه آن ها شکایت شده انجام می دهند. این اقدام موجب شده تا شلوغی دادگاه های کشور نیز کمتر شده و روسای دادگاه نیز با فراغ بال بیشتری پرونده ها را بررسی کنند.

در خصوص پرونده های خانوادگی همچون طلاق نیز دفاتر خدمات الکترونیک به راحتی اقداماتی که پیش از این هرکدام از زوجین نیاز داشتند به صورت حضوری انجام دهند از طریق اینترنت پیگیری می کند. در نهایت با ارسال یک پیامک دارندگان پرونده قضایی از مراحل پیشرفته با خبر شده و با حضور در نزدیکترین دادسرا درخواست خود را به گوش رئیس دادگاه می رسانند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها