چالش فین تک در ایران

0
470

فین تک در ایران در حال طی روزهای خاصی است که در کنار حمایت دولتی چالش های نسبتا سختی را تجربه می کند.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، فین تک ها در دنیا در حال پیشرفت هستند و در ایران هم روزگاری به نسبت متفاوت از دیگر نقاط جهان را طی می کنند.

فین تک چیست؟

فین تک همان فناوری در امور مالی است که شرکت هایی در آن فعالیت دارند. این شرکت ها تکنولوژی های روز را در عرصه مالی به کار می گیرند. فین تک شامل استارت آپ های فعال در این حوزه است. فین تک در حوزه فعالیت‌های مالی مانند انتقال پول، تخصیص چک با گوشی‌های هوشمند، کنار گذاشتن یک شعبه بانک برای درخواست اعتبار، جمع‌آوری پول برای راه اندازی کسب و کار یا مدیریت سرمایه گذاری ها را بدون کمک هیچ شخص دیگری بیشتر فعالیت دارد.

فین تک در جهان

کشورهای مختلفی در دنیا از فین تک ها بهره می برند که از آن جمله می توان به آمریکا، ژاپن و کره جنوبی به عنوان کشورهای مهم در این زمینه اشاره کرد. فین تک در دنیا از سه دهه پیش کار خود را آغاز کرده و در قرن ۲۱ پیشرفت چشمگیرتری داشته است.

فین تک در ایران

ایران هم مانند دیگر کشورهای دنیا در زمینه فین تک تلاش هایی دارد اما هنوز نتوانسته مانند کشورهای بزرگ دنیا در این عرصه درخشش داشته باشد. اما با این وجود تمامی زیرشاخه‌های فین‌تک مانند، پرداخت، ارزهای رمزنگاری شده، بیمه، تأمین مالی جمعی و … استارتاپ‌های شاخصی فعالیت می‌کنند. اوج فعالیت فین تک در ایران از سال های ۹۵ و ۹۶ بوده که با محدودیت هایی از سوی دادستانی مواجه شد.

چالش فین تک

این حوزه از فناوری مانند حوزه های دیگر چالش هایی در مسیر خود دارد. به منظور بررسی این چالش ها دانشگاه صنعتی شریف سالانه مسابقاتی با عنوان چالش فین تک برگزار می کند. امسال نیز برای سومین سال این مسابقات در ۱۷ و ۱۸ مرداد برپا می شود.  محوریت این مسابقات، حل مسائل مربوط به فین‌تک، خلاقیت و نوآوری در فناوری‌های نوین مالی، بانکداری و پرداخت الکترونیک خواهد بود.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها