چراغ خاموش اینترنت برای کاربران سومالیایی

0
471

چراغ خاموش اینترنت برای کاربران سومالیاییکالاسودا- سومالی جزو کشورهایی است که تجارب منفی پرشماری در حوزه عملیات های تروریستی و مشکلات مشابه دارد. اخیرا دولت این کشور برای کنترل مشکلات تروریستی و مبارزه با فعالیت های مجازی این گروه طرحی جدید را در دست اقدام دارد. طرحی که گرچه هدفش مهاجمان سایبری است. اما موج سنگین اعتراض های کاربران جوان اینترنت را نیز برانگیخته است.
بر اساس این طرح،دولت سومالی ابتدا  در بازه زمانی مشخصی به قطع اینترنت می پردازد. سپس اینترنت شبانه کاربران را مسدود می کند. این پروژه قصد دارد تمامی ارتباطاتی که از طریق فضای مجازی بین اعضای گروه های تروریستی بر قرار می شود از میان بردارد.بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط وزارت خزانه داری سومالی،حجم هزینه های مصرف شده دولت برای کنترل حملات تروریستی طی ماه های اخیر بالغ بر 10 میلیون دلار است.
رقمی که برای اقتصاد در حال توسعه این کشور بسیار سنگین تلقی می شود .درواقع به اعتقاد دولتمردان سومالی هزینه هایی که صرف این پیشگیری ها می شود ی تواند با قطع اینترنت از بین برود. اگرچه این روش کمی خشونت آمیزبه نظر می رسد،اما شاید بتواند روند مشکلات سایبری سومالی را کندتر از گذشته کند. نظر شما چیست ؟

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها