چرا ایرانی ها گوگل را ترجیح می دهند؟

0
212
چرا ایرانی ها گوگل را ترجیح می دهند؟

اولین و پر مخاطب ترین موتور جستجو در ایران گوگل است و حالا دبیر شورای عالی فضای مجازی از این استقبال ایرانی ها انتقاد کرده است.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، گوگل بزرگترین موتور جستجوی جهان است که منبع اطلاعات آن در آمریکا قرار دارد. این موتور جستجو مانند دیگر نقاط جهان در ایران هم مورد استقبال ویژه ای قرار گرفته تا جایی که هر نوع موتور جستجوی ایرانی که ایجاد شود نمی تواند با آن رقابت داشته باشد.

این امر مورد انتقاد شورای عالی فضای مجازی قرار گرفته و «ابوالحسن فیروزآبادی» تاکید کرده که برای پیداکردن اطلاعات از گوگل استفاده می‌کنیم که این درست نیست. اطلاعات ما از طریق آمریکا بیاید، این نقطه اختلاف ماست.

چرا ایرانی ها گوگل را انتخاب می کنند؟

یک دلیل برای اینکه ما ترجیح می دهیم اطلاعات مورد نظرمان را از آمریکا دریافت کنیم این است که اطلاعات مورد نظر ما به صورت جامع تر در موتور جستجوی آمریکایی قرار دارد. علت دیگر هم این است که اکثر ایرانی ها اطلاعات کافی نسبت به موتورهای جستجوی داخلی ندارند. از سویی دیگر نیز فضای مسمومی در میان افکار عمومی مبنی براین که احتمال سرقت اطلاعات کاربران از سوی برخی ها در موتور جستجوی داخلی وجود دارد. موضوع دیگری که باعث می شود ایرانی ها گوگل را به موتورهای جستجوی داخلی ترجیح دهند ندانستن آدرس دقیق آن هاست و در بسیاری از موارد برای دست یافتن به این وبسایت ها، نام آن ها را به صورت فارسی در گوگل جستجو می کنند.

انواع رقبای ایرانی گوگل

در ایران 26 موتور جستجو وجود دارد که کاربران می توانند به جای گوگل از آن ها استفاده کنند. “پارسی جو”، “یوز”، کتاب یاب، ایلرنیکا، نبیک، سیویلیکا، واژه‌ یاب، گنجور و دکتر یاب از جمله این موتورهای جستجو در ایران هستند. البته این وبسایت ها هر کدام در خصوص موضوعات خاص به کار گرفته می شوند و فقط پارسی جو و یوز مانند گوگل به صورت عمومی اطلاعات را در اختیار شما قرار می دهند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها