چرا باید مانیتور قدیمی خود را ارتقا دهید؟

0
930

تکنولوژی مانیتور در چند سال گذشته پیشرفت چشمگیری داشته است. اگر به جایگزینی سایر مؤلفه‌های سیستم رایانه‌ای خود متمرکز شده‌اید؛ ارتقا مانیتور نیز یک بروزرسانی حیاتی است.

به گزارش کالاسودا و به نقل از howtogeek، به دلایل مختلفی که در این مقاله ذکر شده؛ بهتر است مانیتور رایانه‌ی خود را ارتقا دهید.

تأخیر 1 میلی ثانیه

سه نوع صفحه نمایش TN، IPS و VA داریم که هر کدام مزایا و معایبی دارند. پانل‌های TN برای زمان پاسخ بسیار کم و یک میلی ثانیه مفید هستند. تنها مشکل این است که پانل‌های TN دارای زاویه دید نامناسب و تولید رنگ کمتر از حد ایده‌آل هستند. پانل‌های IPS علاوه بر داشتن نسبت کنتراست بهتر، از زاویه دید بسیار بهتری برخوردارند؛ اما نمونه‎های قدیمی آن‌ها تأخیر زیادی دارند. اما مدل‌های جدیدتر تأخیر یک ثانیه‌ای دارند.

نرخ تازه سازی

نرخ تازه سازی 60 هرتز به این معنی است که مانیتور 60 بار در ثانیه صفحه نمایش را به روز می‌کند. در این راستا مانیتورهای گیمینگ جدید از نرخ تازه سازی 240 تا 280 هرتز استفاده می‌کنند.

به جای دو مانیتور از یک مانیتور Ultrawide استفاده کنید

به طور کلی، مانیتور ultrawide یک نمایشگر رایانه‌ای با نسبت ابعاد 21: 9 است. به لطف عرض اضافه شده، یک مانیتور ultrawide ممکن است جایگزینی مناسب برای دو مانیتور “استاندارد” باشد.

مانیتور 4K

قیمت مانیتورهای 4K به طرز چشمگیری کاهش یافته است و انتخاب خوبی است.

فناوری FreeSync و G-Sync

FreeSync و G-Sync دو فناوری مشابه هستند که “Screen tearing” را کاهش می‌دهند. این مشکل به خطوط افقی ناخوشایند تصویر می گویند که در صورت عدم هماهنگی سرعت همگام سازی با رایانه، در صفحه نمایش ظاهر می‌شود.

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها