چرا به چیزی بیش از آنتی ویروس نیاز داریم؟

0
263
چرا به چیزی بیش از آنتی ویروس نیاز داریم؟

تهدیدات نرم افزارهای مخرب مدرن بدان معنی است که شما برای محافظت از اسناد و اطلاعات شخصی خود به حفاظت بهتری از آنتی ویروس نیاز دارید.

ویروس های رایانه ای تقریباً تا زمانی که رایانه ها وجود داشته اند با کاربران همراه بوده اند، اما این روزها تهدیدات این ویروس ها بسیار متنوع شده است. اکنون بدافزارهایی که باعث می شوند تبلیغات روی صفحه نمایش شما ظاهر شود، کمترین نگرانی شما محسوب می شوند، بلکه مجرمان اینترنتی دیگری وجود دارند که روی سرقت پول و اطلاعات شخصی شما متمرکز اند و آنها همیشه روش های پیچیده تری برای انجام درست کارشان دارند.

انتخاب یک مجموعه امنیتی

برای مقابله با همه اینها ، نرم افزارهای امنیتی نیز تکامل یافته اند و اگرچه هنوز می توانید برنامه های آنتی ویروس خالص دریافت کنید ، اما مجموعه های امنیتی مطمئناً انتخاب بهتری برای همه کاربران در سال 2019 است.

مجموعه امنیتی گزینه های بسیار وسیع تری نسبت به آنتی ویروس های اساسی ارائه می دهد. این ممکن است شامل یک مدیر رمز عبور ، فایروال ، راه حل پشتیبان گیری و حتی یک سرویس VPN باشد. برخی از ارائه دهندگان برنامه های افزودنی مرورگر را به شما هشدار می دهند تا در مورد وب سایت های مخرب، به شما اطلاع دهند در صورت موجود بودن به روزرسانی ها برای نگه داشتن برنامه ها و درایورهای خود از ابزارهای کنترل والدین برای کمک به ایمن نگه داشتن بچه ها به صورت آنلاین و مدیریت زمان صفحه نمایش استفاده می کنند.

حتی آنتی ویروس – نرم افزار اصلی که دستگاه شما را از آلوده شدن به بدافزار متوقف می کند – امروزه کارهای بیشتری انجام می دهد. حداقل باید از نرم افزارهای جاسوسی، ویروس ها و سایر انواع بدافزارها وارد سیستم شما شود، خیلی کمتر نصب خود را انجام می دهد و به آنها آسیب می رساند.

انتخاب یک مجموعه امنیتی

در قدیم ، نرم افزار آنتی ویروس فایل ها را در برابر لیست شناخته شده نرم افزارهای مخرب بررسی می کرد تا بدافزار را از سیستم شما شناسایی و پاک کند. اما اکنون، بسیاری از شرکت ها از یادگیری هوش مصنوعی و ماشینی استفاده می کنند تا رفتار شما را کنترل کنند و تشخیص دهند چه چیزی درست به نظر نمی رسد. این بدان معنی است که هنوز می توانید از تهدیداتی که به فایل ها وارد می شود، مانند حمله به حافظه رایانه شما به درخواست های غیرمجاز برای استفاده از دوربین دستگاه تان، محافظت کنید.

محافظت از باج افزار

محافظت از باج افزار ویژگی دیگری است که باید به آن توجه کنید: این نوع ویروس تا زمانی که باج را پرداخت نکنید، از فایل های مهم شما در برابر رمزگذاری و غیرقابل دسترسی محافظت می کند. به عبارت ساده تر ، اگر فقط آنتی ویروس اساسی را در لپ تاپ و رایانه شخصی خود اجرا کرده اید، باید دقیقاً بررسی کنید که چه مقدار محافظت در اختیارتان قرار می دهد و ارتقاء آن را به یک مجموعه کامل امنیتی که ویژگی های امنیتی و حریم خصوصی بهتری ارائه می دهد، در نظر بگیرید.

محافظت از باج افزار

اشکال مختلف تهدیدات امنیتی و اصطلاحات مرتبط با امنیت

مشکلی که در رابطه با نرم افزار امنیتی وجود دارد این است که اصطلاحات بسیاری وجود دارد. ما قبلاً به دنبال تعریف باج افزار بودیم ، اما فایروال یا VPN چیست؟ آیا نرم افزارهای جاسوسی همان آنتی ویروس است؟ بگذارید نگاه دقیق تری به این معنی داشته باشیم.

  • بدافزار یا Ransomware: یک اصطلاح فراگیر برای هر نرم افزاری است که مخرب است یا به کامپیوتر یا دستگاه شما آسیب می رساند تا آن را غیرفعال کند یا آن را برای مقاصد غیرقانونی برباید.
  • تروجان: نوع متفاوتی از ویروس کامپیوتری است که با لباس مبدل و در قالب یک دوست خود را پنهان می‌سازد. تروجان ها نام خود را از افسانه‌ای با همین نام گرفته ‌اند. آنها راه خود را به درون یک نرم افزار باز کرده به گونه ‌ای که ممکن است شخص متوجه حضور آنها نشود. اغلب دیده می ‌شود که این تروجان ها قسمتی از پیوست های ایمیلی یا لینک های دانلودی را تشکیل می‌ دهند. در برخی موارد بازدید از برخی صفحات اینترنتی نیز سیستم کامپیوتری را در معرض خطر قرار می ‌دهد.

اشکال مختلف تهدیدات امنیتی و اصطلاحات مرتبط با امنیت

  • :Spyware این اصطلاح برای نرم افزارهای مخرب است که به طور خاص اطلاعات شخصی و سایر داده های شما را هدف قرار می دهد. این نوع تهدید تمایل دارد که در پس زمینه پنهان شود، بنابراین متوجه آن نمی شوید. این تهدید ممکن است فعالیت آنلاین شما را ردیابی کند، آنچه را که می نویسید را با هدف جمع آوری اطلاعاتی از قبیل نام ، آدرس ، اطلاعات مالی ، ورود به سیستم و موارد دیگر سرقت کند. آنها ممکن است به صورت ناخواسته از وب سایتهای مختلف، پیامهای ایمیل یا پیامهای فوری دانلود شوند. در برخی موارد همچنین ممکن است راه خود را از طریق اشتراک مستقیم فایل به کامپیوتر باز کنند. در بعضی مواقع، کلیک بر روی عبارت «‎‎Accept User License Agreement» به معنای «پذیرش توافقنامه مجوز کاربری» نیز می‌تواند کامپیوتر را در معرض خطر قرار دهد.

:Spyware این اصطلاح برای نرم افزارهای مخرب است که به طور خاص اطلاعات شخصی

  • کرم: از دیگر انواع تهدیدات در حوزه امنیت اینترنت را کرم‌ ها تشکیل می‌دهند. آنها در واقع برنامه ‌های مخربی هستند که از نقاط ضعف سیستم عامل بهره می‌برند. همانطور که کرمهای واقعی از یک مکان به مکان دیگر می‌خزند، به طور مشابه کرمهای موجود در دنیای سایبری نیز از یک کامپیوتر به کامپیوتر دیگر و از یک شبکه به شبکه دیگر پخش می‌شوند. مهمترین مشخصه کرمها آن است که قادرند با سرعت بسیار بالا پخش شده و سیستم را در معرض از کار افتادن قرار دهند. نوعی کرم تحت عنوان کرم شبکه وجود دارد که با ارسال نسخه‌های مستقل از خود از طریق یک شبکه، تکثیر می‌شود و به این ترتیب تقریباً تمام سیستم‌های موجود در آن شبکه را آلوده می‌سازد.

کرم: از دیگر انواع تهدیدات در حوزه امنیت اینترنت را کرم‌ ها تشکیل می‌دهند

  • فایروال: نرم افزاری است که در واقع مجموعه ای از قوانینی است كه تعیین می كند داده ها می توانند از یك شبكه وارد شوند یا از آن خارج شوند. روتر پهنای باند شما مانند ویندوز فایروال دارد. در یک سطح ساده تر ، هدف آنها فیلتر کردن داده های مخرب و جلوگیری از هک شدن دستگاه های شما است، اما حفاظت از آنها با قوانینی که تعیین شده است تعیین می شود.

فایروال: نرم افزاری است که در واقع مجموعه ای از قوانینی است كه تعیین می كند داده ها می توانند از یك شبكه وارد شوند

  • VPN: که مخفف شبکه خصوصی مجازی است، یک ارتباط بین رایانه شما و یک سرور VPN را در اینترنت رمزگذاری می کند. این هم برای امنیت و هم برای حفظ حریم خصوصی استفاده می شود.

VPN: که مخفف شبکه خصوصی مجازی است،

  • مدیریت رمز عبور: برنامه ای که جزئیات ورود به سیستم را به طور ایمن ذخیره می کند و معمولاً هنگام راه اندازی یک برنامه یا بازدید از وب سایتی که ورود به آن قبلاً ذخیره شده است، به طور خودکار وارد این موارد می شوید. این بدان معنا است که لازم نیست آدرس و رمز عبوری را که برای یک سایت خاص استفاده کرده اید، به خاطر بیاورید و می توانید چندین رمز عبور پیچیده داشته باشید و از همان آدرس برای تعداد زیادی وب سایت استفاده نکنید.
  • Spam blocker: یک سیستم فیلترشکن که ایمیل های ناخواسته را از رسیدن به صندوق ورودی شما متوقف می کند. به طور معمول کمتر از 100 درصد مؤثر خواهد بود ، اما می توانید با گفتن پیام هایی که به نظر شما هرزنامه هستند ، آن را “آموزش دهید”.

Spam blocker: یک سیستم فیلترشکن که ایمیل های ناخواسته را از رسیدن به صندوق ورودی شما متوقف می کند.

چگونه از ورود ویروس ها به سیستم خود جلوگیری کنیم؟

راه واضح این است که اطمینان حاصل کنید که یک پکیج امنیتی خوب روی سیستم خود نصب کرده اید و آن را همیشه به روز رسانی کنید. اما کلاهبرداران می دانند که شما هدف ساده تری دارید و سعی می کنند به جای ایجاد پسوردهای پیچیده، شما را در تحویل جزئیات ورود به سیستم و سایر اطلاعات فریب دهند.

همچنین مراقب لینک هایی باشید که همراه با ایمیل شما می رسد و رویش کلیک می کنید. پس قبل از وارد کردن آدرس ایمیل و رمز عبور خود ، بررسی کنید که ان وب سایت امن است یا خیر.

بهترین خدمات ایمیل در دنیا مانند جی میل و یاهو (بلکه برخی از مجموعه های امنیتی) ایمیل های اسپم را فیلتر می کنند ، بنابراین هرگز آن را نمی بینید ، اما در صورت وجود هرگونه لغزش ، پیام هایی برای اخطار وجود دارد:

چگونه از ورود ویروس ها به سیستم خود جلوگیری کنیم؟

  • ایمیل هایی که به شما می گویند یک حساب کاربری متوقف شده یا قفل شده است و برای رفع آن باید وارد سیستم شوید
  • شما به دلیل تخفیف مالیاتی تحت کنترل هستید و باید اطلاعات بانکی خود را ارائه دهید
  • جوایزی را کسب کرده اید در حالی که هرگز وارد قرعه کشی نشده اید یا برنده نشده اید وهرگز بلیط خریداری نکرده اید.
  • هنگام جستجو یا مرور آنلاین ، مراقب باشید قبل از کلیک بر روی لینک ها ، آنها را بررسی کنید. اگر می خواهید به وب سایتی بروید که به دلیل عدم امنیت گزارش شده باشد ، یک نرم افزار امنیتی خوب به شما هشدار می دهد.
عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها