چرا بیشتر کمپانی های اتومبیل سازی خودران از این 3 مدل استفاده می کنند؟

0
980

ممکن است اتومبیل‌ها سنسورهای مختلفی داشته باشند، اما در زیر بدنه، بیشتر آنها یکسان و مشابه هستند و بیشتر کمپانی‌های خودروسازی خودران از یک یا چند مدل خاص استفاده می‌کنند. بنابراین شرکت‌های اتومبیل سازی خودران از چه خودروهایی بیشتر بهره می‌برند؟

به گزارش کالاسودا و به نقل از mashable، اتومبیل‌های خودران گوگل به نام وایمو (Waymo) از مرز 20 مایل گذشته‌اند و خودروهای خودران یاندکس روسیه و بایدو چین در حین رسیدن به تقاطع متوقف می‌شوند و خیلی آرام از کنار خودروهای دیگر عبور می‌کنند. این خودروهای خودران بسیار جذاب هستند؛ اما این شرکت‌ها اتومبیل‌های خود را از نو نمی‌سازند؛ اکثر آنها به چند مدل محبوب با ویژگی‌های کاربردی اتکا دارند و آن را تغییر می‌دهند.

سدان لوکس MKZ  لینکلن

کوالکام در حال ساختن یک سیستم رانندگی پیشرفته است. خودروی آزمایشی کوالکام برای پردازنده نسل سوم Snapdragon Automobile خود، یک سدان MKL لینکلن است.در واقع کوالکام در خودروی MKZ از سیستم رایانه‌ای جدید، هشت دوربین، شش سنسور راداری و موارد دیگر استفاده کرده و این خودرو را مجهز کرده است.

این تنها شرکتی نیست که از سدان لینکلن استفاده می‌کند. Aurora تحت پشتیبانی آمازون، در ساخت خودروهای خودران خود از MKZ  لینکلن  استفاده کرده و آن را به سنسور سنجش نور، دوربین، و رادار لیدار مجهز کرده است.

کرایسلر پاسیفیکا Chrysler Pacifica

پاسیفیکا یک مینی‌ون مدرن برقی ساخت کمپانی پاسیفیکا است؛ که امکانات امنیتی بسیاری در خود جای داده است. این مینی ون یک خودروی خودران کرایسلر پاسیفیکا متعلق به وایمو گوگل است. این سیستم از یک سیستم حسگر قوی برای شناسایی سایر اتومبیل‌ها و عابران پیاده به همراه سیستم رانندگی خودکار برای کمک به پارک کردن و ترمز فعال برخوردار است. Waymo در خودروهای خود از سنسورهای لیدار، دوربین‌ها و تجهیزات راداری استفاده می‌کند.

شرکت لیفت و شرکت خودروهای خودکار Aptiv در زمینه خودروهای خودران در لاس وگاس همکاری دارند که به نظر می‌رسد از کرایسلر پاسیفیکا استفاده می‌کنند. لوک وینسنت رئیس بخش رانندگی خودران لیفت، در یک پست وبلاگ در ماه نوامبر، نوشت: “اندازه و قابلیت و عملکرد مینی ون، انعطاف پذیری قابل توجهی را به تیم ما می‌دهد تا تجربه آزمایشی مبتنی بر رانندگی خودران را پشت سر بگذاریم”.

کمپانی Aurora نیز خودرو خودران خود را در قالب کرایسلر اصلاح شده ارائه می‌دهد.

فورد فیوژن

فورد فیوژن و MKZ  لینکلن  تقریباً خودروها مشابه هستند و همان مزایا را برای تیم‌های سخت افزاری ارائه می‌دهند. اوبر در آزمایش خودروهای خودران خود از مدل فورد فیوژن استفاده کرده و  در سال 2016 آغاز کرد. شرکت Argo AI  که توسط کمپانی فورد حمایت می‌شود خودروی هیبریدی فورد فیوژن را به منظور تست در میامی، واشنگتن، D.C و سایر مناطق انتخاب کرد.

شرکت AV چینی DeepRoute AI نیز از فیوژن اصلاح شده فورد استفاده می‌کند.

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها