چرا نباید موبایلتان را با خود به لب ساحل ببرید

0
910
close-up of the phone in female hands

دشمنان گوشی های موبایل به مراتب بیشتر از چیزی است که ما تصور می کنیم و ساحل دریا یکی از دشمنان شماره یک آنهاست. تصور کنید که آماده شده اید تا به لب ساحل بروید و برای آخرین بار چک می کنید که همه وسایل را به همراه داشته باشید: کیف پول، کلیدها، عینک آفتابی، حوله، کرم ضد آفتاب و موبایل؟

شاید بهتر باشد که قبل از ترک منزل یا اتومبیل ، موبایلتان را در جای امنی گذاشته و سپس به سمت ساحل بروید.

خطراتی که در ساحل دریا موبایل شما را تهدید می کنند

1- تابش نور خورشید:

یکی از آنها گرمای نور خورشید است  که تاثیر مستقیم و بدی برروی موبایلتان دارد وباعث کاهش عمر باتری موبایلتان می شود.

نمایشگرهای موبایلها، برای فصل تابستان ساخته نشده اند و تقریبا غیرممکن است بتوانید چیزی روی صفحه نمایشگر موبایلتان زیر نور مستقیم خورشید ببینید. چرا که دراین حالت تقریبا چیزی دیده نمی شود. ماجرا خیلی ساده است. تابش نور مستقیم خورشید به صورت مستقیم برروی ترمینالهای موبایل تاثیر می گذارد و درنتیجه گوشی موبایل شما برای کار کردن زیر تابش نور خورشید باید تلاش به مراتب بیشتری انجام دهد.

در برخی مدلها، دیدن نمایشگر موبایل زیرنور خورشید عملا غیرممکن است. مثلا در موبایلهایی که نمایشگر ال.سی.دی IPS و یاAmoled دارند، شما زیر نور خورشید عملا نمی توانید چیزی ببینید. شاید در مواقع ضروری بهتر باشد که عینک آفتابی تان را بزنید و موبایلتان را به صورت افقی گرفته و با عینک آفتابی صفحه نمایشگر را ببینید. متاسفانه راهکارهای چندانی برای استفاده از موبایل زیر تابش مستقیم نور خورشید وجود ندارد و در نتیجه توصیه می شود که موبایلتان را در خانه گذاشته و سپس به لب ساحل بروید.

2- رطوبت:

آب و هوای مرطوب و گوشی های موبایل اصلا میانه خوبی با هم ندارند و حتی ممکن است برای دقایقی گوشی شما به حال مرگ بیفتد. اگر یک کمپانی تولید موبایل می گوید که ترمینال موبایل درمقابل آب مقاوم است بدین معناست که اگر دو قطره آب روی موبایلتان بیفتد مشکلی پیش نمی آید ولی وقتی تعداد قطرات آب به 3 و 4 می رسد، دیگر مشکل ساز خواهد شد.

در صورتی که گوشی تان خیس شد (مخصوصا اگر آب شیرین باشد)، باید به گوشی تان استراحت دهید (اگر موبایلتان خاموش شده، آن را روشن نکنید و اگر روشن است، آن را خاموش کنید)؛ صبور باشید (نباید موبایلتان را تازمانی که مطمئن شوید که کاملا خشک شده است روشن کنید) و دوباره صبوری به خرج دهید (برنج به خوبی رطوبت را جذب می کند ولی هرگز سعی نکنید موبایلتان را با سشوار و یا وارد کردن گرمای بیش از حد خشک کنید)

3- نمک دریا:

خوشبختانه درسالهای اخیر موبایلهای تولید شده در مقابل شرایط آب و هوایی مرطوب مقاوم تر شده اند. البته به شرطی که مستقیما شناور نشوند. با این وجود کمپانی های تولید موبایل هشدار می دهند که موبایل ها را در محیط های بیش از حد مرطوب مثل حمام استفاده نکنید. شاید بعضی ها فکر کنند که استفاده از موبایل در ساحل مشکلی ندارد. اما جدای از مشکلاتی که آب و رطوبت برای موبایل ایجاد می کند، نمک هم یکی از دشمنان درجه یک موبایل شماست.

آب شور، می تواند به برخی از قطعات موبایل آسیب بزند ؛ به عنوان مثال از بخشی که موبایلتان شارژ می شود وارد موبایل می شود. اگر موبایلتان ضد آب است ، درصورتی که گوشی در آب افتاد، بهتر است که آن را با آب شیرین (بدون صابون) شستشو دهید.

برای برخی از افراد که به ساحل رفته اند، حتی در صورتی که موبایلشان در آب نیفتاده باشد هم ممکن است مشکلاتی پیش بیاید.

4- شن و ماسه:

هرزمان که از ساحل به منزل برمی گردید، تا مدتها ذرات ریز شن و ماسه را در کیفها، کفشها و وسایلتان پیدا می کنید. برخی از این ذرات ریز ممکن است وارد موبایل شما شوند و به آن آسیب برسانند.

البته آسیبی که شن و ماسه به موبایل وارد می کند، به اندازه نمک مخرب نیست ولی وقتی شن و ماسه با رطوبت همراه می شود، حالت خمیری شکل پیدا می کند ومانع از کارکرد صحیح موبایل می شود.

درعین حال شن و ماسه ممکن است به نمایشگر موبایل و بخش پشتی موبایل هم آسیب بزند.

5- گرمای هوا:

در نهایت لازم به ذکر است که تلفنهای همراه قادر به تحمل دمای بالای هوا نیستند. شرکت های سازنده گوشی های موبایل در دفترچه راهنمایی که در جعبه هایشان قرار می دهند، معمولا به این نکته اشاره می کنند که این گوشی ها در بین دمای 0 تا 40 درجه بهترین کارکرد را دارند.

البته معمولا در بازه 5 درجه گرمتر یا سردتر از بازه تعریف شده هم موبایلها بدون مشکل کار می کنند ولی گرما یا سرمای بیش از حد در کارکرد گوشیهای تلفن همراه تاثیر می گذارد.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها