چرا کامپیوترهای شرکت اپل در آمریکا تولید نمی شود؟

0
696
چرا کامپیوترهای شرکت اپل در آمریکا تولید نمی شود؟

امروز در این مقاله قصد داریم تا به بررسی این مساله بپردازیم که چرا شرکت اپل کامپیوترهای خود را در آمریکا تولید نمی کند. این موضوع می تواند برای شما دوستان جالب توجه باشد.

عدم ساخت کامپیوترهای شرکت اپل در آمریکا

هر کسی که از شیوه ساخت iPhone ها و مک ها خبر داشته باشند از موضوع با خبر هستند که صحبت های رییس جمهور آمریکا در مورد بازگرداندن ساخت محصولات اپل به آمریکا کاری کاملا اشتباه و نادرست است. اگر شما به دنبال جواب این سوال هستید باید بگوییم که جواب این سوال کاملا ساده است و داستان اصلی ما در مورد پیچ بوده و دیگر فاکتورهایی که می تواند در این موضوع دخیل باشد را نیز به شما خواهیم گفت.

داستان اصلی در زمینه ساخت کامپیوتر در آمریکا

زمانی که اپل تصمیم گرفت تا کامپیوتر 3000 هزار دلاری خود را در آستین تگزاس درست کند با مشکل عدم وجود پیچ کافی مواجه شد. در چین شرکت اپل با استفاده از کارخانه های تولید کننده انواع پیچ می تواند خیلی سریع این مشکل را برطرف کند. در تگزاس ولی این مشکل بزرگتر از این حرف ها است و مشخص شد که اصلا کارخانه ای برای تولید پیچ وجود ندارد.

تولید پیچ ها در آمریکا

پس از چند ماه تاخیر باز هم شرکت اپل پیچ های خود را از چین سفارش داد. اگرچه شرکت اپل بالاخره شرکت تامین کننده این پیچ ها را پیدا کرد اما این پیچ ها چه از نظر تعداد و چه از نظر کیفیت مناسب این موضوع نبودند و جالب تر اینکه حمل و نقل و ارسال این پیچ ها هم همیشه با تاخیر همراه بود. باید این موضوع را بپذیریم که شرکت های تامین کننده قطعات چینی رقیبی در جهان ندارند و اینکه نیروی کار در این کشورها کاملا ارزان قیمت و بهینه است.عدم ساخت کامپیوترهای شرکت اپل در آمریکا

راه طولانی برای انتقال کارخانه ها اپل به آمریکا

البته این موضوع کاملا مشخص است که شرکت اپل حالا حالاها نمی تواند کارخانه های تولید کننده محصولات خود را به آمریکا انتقال دهد. زیرا این کار کاملا طولانی و طاقت فرسا خواهد بود و هنوز بستر این موضوع در کشور آمریکا فراهم نیست. البته باید به این موضوع اشاره کنیم که 15 سال پیش یکی از مدیران کنونی اپل کمک کرد تا دستگاه iPod در شرکت Foxconn آماده و مونتاژ شود.

مشکلات اخیر کشور آمریکا و چین

البته داستان اصلی این مشکلات از زمان مشکلات بین کشور آمریکا و چین شروع شد و از مسائلی که باعث شد تا شرکت اپل در چند ماه اخیر با مشکلاتی حتی در زمینه فروش مواجه شود. حالا باید دید که چه زمانی این مشکلات شرکت اپل برطرف خواهد شد و مسائل بین آمریکا و چین نیز حل شود. اخیرا هم کشورهای آمریکا و چین در زمینه شرکت هواوی با یکدیگر جنگ های اقتصادی داشته اند.

نظر شما در مورد انتقال کارخانه های این شرکت و ساخت کامپیوترهای شرکت اپل چیست؟آیا مشکلات اخیر شرکت اپل حل خواهد شد و باز هم محصولات این شرکت در چین ساخته خواهد شد یا خیر؟

منتظر نظرات شما دوستان در بخش کامنت ها هستیم.

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها