چطور ویندوز 10 را روی مک بوک نصب کنیم؟

0
390
چطور ویندوز 10 را روی مک بوک نصب کنیم؟

آیا می توان ویندوز 10 را روی مک بوک نصب کرد؟ پاسخ این سوال بله است. شما می توانید با نصب ویندوز به سادگی بین ویندوز 10 و مک سوییچ کنید و به استفاده از آن ها بپردازید. در این بخش قصد داریم به این موضوع بپردازیم که چطور می توانیم ویندوز 10 را روی مک بوک نصب کنیم.

قبل از نصب ویندوز باید مواردی را رعایت کنید که به شرح زیر است:

در اولین مرحله باید اطلاعات خود را بکاپ بگیرید تا در صورت بروز مشکلات پیش بینی نشده اطلاعات مهم خود را از دست ندهید.

پس از پشتیبان گیری باید حافظه داخلی برای نصب ویندوز داشته باشید که حداقل برای این موضوع باید 64 گیگابایت فضای خالی داشته باشید. برای مشاهده حافظه مک بوک خود باید این آدرس را چک کنید.

Apple logo > About This Mac > Storage

سخت افزار پیشنهادی ویندوز 10 را با مک بوک خود مطابقت دهید. بیشتر مک بوک ها از ویندوز 10 از نظر سخت افزاری پشتیبانی می کنند با این وجود بهتر است قبل از نصب ویندوز روی مک بوک از سخت افزار خود را با سخت افزار پیشنهادی ویندوز 10 مطابقت دهید.

چطور ویندوز 10 را روی مک بوک نصب کنیم

حال قصد داریم به سوال چطور ویندوز 10 را روی مک بوک نصب کنیم پاسخ دهیم برای نصب ویندوز باید مراحل زیر را طی کنیم.

برای دانلود ویندوز 10 روی این بخش کلیک کنید و پس از انتخاب کلمه دانلود گزینه  Select Edition را انتخاب می کنیم. در بخش بعدی زبان را انتخاب کرده و انتخاب می کنیم که ویندوز 32 یا 64 بیتی را قصد داریم نصب کنیم. پس از این بخش ویندوز مورد نیاز شما دانلود شده و در بخش دانلودها قرار دارد.چطور ویندوز 10 را روی مک بوک نصب کنیم

Boot Camp Assistant را راه اندازی کنید

این ویژگی به صورت پیشفرض در سیستم شما وجود دارد و به عنوان ابزاری است که به شما کمک می کند ویندوز 10 را روی سیستم عامل خود نصب کنید.

پس از پیدا کردن این بخش باید مراحل زیر را طی کنید.

پس از باز کردن این بخش گزینه بعدی را انتخاب کنید. در صفحه جدیدی که باز می شود Windows 10 ISO file را که دانلود کرده اید را پیدا کنید.

حال در این بخش نیاز دارید برای نصب ویندوز 10 پارتیشن بعدی مناسب ویندوز خود را ایجاد کنید.

پس از این مرحله سیستم شما ری استارت می شود و وارد بخش نصب ویندوز می شوید.

پس از وارد شدن به بخش نصب ویندوز نیز باید مراحل زیر را انجام داد.

اولین پنجره ایجاد شده از شما می خواهد که زبان خود را انتخاب کنید.

در بخش دوم باید product key ویندوز را وارد کنید، این کار برای اکتیو شدن ویندوز است در صورت نداشتن این کد می توانید گزینه I don’t have a product key را انتخاب کنید.

پس از گذشت از این مرحله ویندوز مورد نیاز خود را انتخاب کنید و وارد قسمت بعد شوید.

پس از این مرحله تقریبا نصب ویندوز برای شما به اتمام رسیده و با وارد کردن نام کاربری و رمزعبور و گذر از مراحل خوش آمد گویی می توانید وارد ویندوز 10 شوید و از آن استفاده کنید.چطور ویندوز 10 را روی مک بوک

همانطور که مشاهده کردید پاسخ به سوال چطور ویندوز 10 را روی مک بوک نصب کنیم بسیار ساده است و به راحتی می توان از ویژگی های ویندوز روی مک استفاده کرد.

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها