چطور پسورد فایل PDF را بشکنیم؟

0
3518

کالاسودا – چه مهندسی در ناسا باشید چه یک دانش آموز دبیرستانی، ممکن است بخواهید که بر روی فایل های PDF خود رمز بگذارید.

اگرچه این فایل ها شامل اطلاعاتی است که تنها برای شماست، اما شاید بد نباشد که روی آن پسورد گذاشته شود. در این صورت اگر شما چندین بار در طول روز بخواهید به فایل خود دسترسی داشته باشید و هر بار که آن را باز کنید باید رمز عبور را تایپ کنید و این می تواند بسیار خسته کننده تلقی شود. اما چگونه می توان این لایه امنیتی را حذف کرد. در زیر به شما آموزش انجام این کار و برداشتن کلمه عبور از یک فایل پی دی اف در کمتر از چند ثانیه آموزش داده می شود.

راهنمای گام به گام پاک کردن پسورد از فایل های پی دی اف:

  • مرورگر خود ( موزیلا، ادج یا کروم و …) را باز کنید.
  • صفحه پی دی افی که می خواهید رمز عبور شما از روی آن حذف شود پیدا کنید.
  • فایل پی دی اف را در مرورگر خود کشیده و رها کنید.
  • رمز عبور PDF را در فایل مربوطه تایپ کنید.
  • روی دکمه Print در گوشه بالا سمت راست کلیک کنید.
  • روی Save بزنید.
  • چند ثانیه صبر کنید تا فایل پی دی اف به صورت کامل لود شود.

پس از این می توانید به راحتی بدون زدن رمز عبور فایل را باز کنید. فایل پی دی افی که اکنون دریافت کرده اید، یک نسخه دقیق تر از PDF محافظت شده بدون رمز عبور است.

 

برای فایلهای با محدودیت چاپ چه کنیم؟

البته این روش برای فایلهایی که محدودیت چاپ دارند موثر نیست و باید از روش دیگری استفاده کنید. روشهای دیگری برای حذف پسورد از حذف محدودیت pdf از برنامه اکروبات استفاده می کند. روش انجام انها به این صورت است که می بایست فایل PDF را در برنامه Adobe Acrobat Pro باز کنید و کلمه عبور را وارد کنید. روی آیکن قفل در سمت چپ پنجره کلیک کنید و Permission Details را انتخاب کنید.

 از گزینه File، قسمت Properties را انتخاب کنید و روی بخش Security کلیک کنید. سپس روی Security Method کلیک کنید و No Security را انتخاب کنید و بعد روی Ok کلیک کنید تا کلمه عبور حذف شود. برای ذخیره تغییرات مسیر از منوی فایل، گزینه Save را طی کنید. با این کار کلمه عبور از فایل PDF اصلی برداشته می شود و می توانید فایل را بدون رمزعبور باز کنید.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا فناورانه زندگی کنید