چند دلیل برای اینکه مایکروسافت از گوگل ارزشمندتر است

0
483

کالاسودا – نشریه فوربس فهرست ارزشمندترین برندهای جهان در سال ۲۰۱۸ را منتشر کرد که طبق آن اپل مقام اول را به دست اورد و سپس گوگل و مایکروسافت در پس آن قرار گرفتند.

در این لیست مایکروسافت به رده بالایی رسیده و حتی میتوانست به دلایلی گوگل را پشت سر گذارد. این دلایل عبارتند از :

  • سرویس ابری . نمیتوان اهمیت اولین بودن مایکروسافت در زمینه سرویس ابری را نادیده گرفت. امروز همه کسب و کارها و بیزینس ها به این سرویس احتیاج دارند و شاید مهمترین کسب و کار مایکروسافت نیز بخش Azure اش باشد. این شرکت به طور مداوم در حال افزایش پایگاه مشتری و درآمد خود است.

 

  • حق اشتراکها. چیزی که چند سال اخیر در مورد مایکروسافت زیاد دیده ایم، تغییر استراتژی انها به سمت مدلهای بر مبنای حق اشتراک است برای نرم افزار و خدمات دیگرشان است. برای مثال برای اینکه پکیج محصولات آفیس را استفاده کنید باید سی دی آن را خریده یا به صورت آنلاین با پرداخت مبلغ آن را بخرید و نصب کنید. این مسئله در مورد دیگر نرم افزارها و خدماتی چون ایکس باکس نیز وجود دارد.
  • ریسکهای آینده. دانستن اینکه ریسک و سرمایه گذاری مایکروسافت در آینده چه خواهد بود بسیار حائز اهمیت است. این موارد میتواند هوش مصنوعی و اینترنت اشیا باشد. شرکت روی این قضیه سرمایه گذاری هنگفتی انجام داده است که به نظر میرسد به رشد وسیع در آینده برسد.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا در جریان آخرین خبرهای حوزه فناوری قرار بگیرید