چند و چون الکامپ بیست و پنجم

0
381

شعار برگزاری بیست و چهارمین دوره نمایشگاه الکامپ مسئولیت اجتماعی بود و شعار امسال آن آینده بهتر است.

به گزارش خبرنگار کالاسودا، بیست و پنجمین نمایشگاه الکامپ 27 تا 30 تیر از سوی سازمان نظام صنفی کشور برگزار می شود. این نمایشگاه یک ربع قرن تجربه برگزاری دارد و امسال به منظور برگزاری بهتر آن، دو بخش به این نمایشگاه اضافه شده است.
در نشست خبری این دوره از نمایشگاه الکامپ که امروز برگزار شد، حیدری گفت: امسال هم این نمایشگاه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود و سازمان فناوری اطلاعات ایران نیز در برپایی آن مشارکت دارد.

وی از مکاتبه با 14 کشور به منظور حضور در بیست و پنجمین دوره نمایشگاه الکامپ خبر دادو افزود: تاکنون حضور 4 کشور در این نمایشگاه قطعی شده است.

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه، در مورد بخش های دیگر بیست و پنجمین دوره الکامپ توضیح داد: از الکامپ ترنز در دوره های قبل استقبال خاصی  نشده و امیدواریم امسال وضعیت آن بهتر شود.

همچنین الکامپ جابز را نیز با دید و رویکرد به منظور ایجاد شغل های بیشتر در حوزه فناوری طراحی کرده ایم زیرا بیشترین بیکار در این صنف وجود دارد. .کارجویان و کارفرما و موسسات آموزشی می توانند در الکامپ جابز حضور یابند.

اثنی عشری، از الکامپ استارز و الکامپ تالکز به عنوان بخش های موفق الکامپ قبل  یاد کرد و اظهارداشت: الکامپ تالکز محلی برای اعلام مشکلات صنفی است.

حیدری  مدیراجرایی الکامپ 25: امکان سنجش توانایی افراد و شرکت های آموزشی و جذب نیروی کار برای در الکامپ جابز وجود دارد و در این بخش از نمایشگاه این موارد به صورت فیزیکی صورت میگیرد. علاوه براین، پلتفرم به صورت رایگان صورت میگیرد .

وی یادآور شد: خلا احساس شده در حوزه مهارتی در حوزه فن اوری و بیکاری 40 درصدی فارغ التحصیلان این حوزه و همچنین نیاز شرکت هایی که نیازمند نیروی ماهر در حوزه های هوش مصنوعی، بلاکچین، تحلیل داده هستند در الکامپ جابز احتمال حل شدن دارد. همچنین در  بستر فناوری، کسب و کار با این روش امکان پذیر است.

حیدری راجع به الکامپ گیمز نیز گفت: این بخش در یک محوطه ۶۰۰ متری برگزار می شود و نگاه کسب و کاری و مصرفی به الکامپ گیمز وجود ندارد بلکه بیزینس گیمرها در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

وی از انجام اولین مرحله پیش ثبت نام برای بیست و پنجمین دوره نمایشگاه الکامپ در روز گذشته خبر دادو اعلام کرد: این ثبت نام ها تا 15 روز آینده ادامه خواهد داشت.

در ادامه این نشست یوسفی گفت: خبرنگاران به منظور پوشش خبری بیست و پنجمین دوره نمایشگاه الکامپ باید ثبت نام کنند و شرایط ثبت نام آن ها مانند دوره های قبل است. همچنین اگر رسانه ای علاقه مند به داشتن غرفه در این نمایشگاه است می تواند پروسه ثبت نام را انجام دهد و غرفه به رسانه ها با حمایت سازمان نظام صنفی رایانه ای به صورت رایگان ارایه می شود.

وی از قرار گرفتن غرفه های مربوط به هوشمندسازی دولت و خدمات الکترونیکی در سالن 41 خبرداد.

اثنی عشری، همچنین به فرصت ایجاد شده در الکامپ با توجه به ابزارها و کسب و کارهای معرفی شده برای معلولین اشاره کرد و افزود: خدمات به معلولین در این دوره بیشتر از سایر دوره ها خواهد بود.

روابط عمومی الکامپ با بیان این که الکامپ بزرگترین رویداد فناوری کشور و پر مخاطب ترین نمایشگاه فناوری است، خاطرنشان کرد: این نمایشگاه از گریل A به گریل A+تبدیل شده و از این فرصت برای مقابله با تحریم ها می توان استفاده کرد.

یوسفی از حضور شرکت های فناوری و استارتاپ های خارجی از کشورهای  آذربایجان ، ترکیه روسیه و ایران در این نمایشگاه خبر داد و گفت: شرکت های خارجی برای حضور در این نمایشگاه باید پروتکل دولتی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را رعایت کنند.
روابط عمومی الکامپ در پایان به حضور سازمان های از جمله، اعضای اتاق بازرگانی وزارت کار ، وزارت بهداشت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای بازدید از این نمایشگاه اشاره کرد.

وی بر ضرورت مسئولیت اجتماعی شرکت های حاضر در نمایشگاه الکامپ نسبت به حوزه فناوری تاکید کرد.

یوسفی به مکاتبات صورت گرفته با شرکت های سخت افزاری برای حضور در الکامپ ۲۵ نیز اشاره کرد و افزود: همزمان با الکامپ نمایشگاه دیگری با یک سالن در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران برگزار می شود که مسئولین آن قول مساعدت و همکاری با الکامپ را داده اند.

روابط عمومی الکامپ یادآور شد: قرار است هر مسئولی که از کشورهای دیگر برای بازدید از این نمایشگاه به تهران بیاید از شرکت های بزرگ فناوری ایران دیدن کند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها