به لطف آیفون، اپل چهارمین شرکت بزرگ گیمینگ دنیا شد

0
486
به لطف آیفون، اپل چهارمین شرکت بزرگ گیمینگ دنیا شد

شرکت های بزرگ بازیسازی مایکروسافت، سونی و نینتندو سه شرکت بزرگ گیمینگ هستند و احتمالا انتظار ندارید که نام های دیگری را در این لیست ببینید. اما اخیرا خبر رسیده است که اپل اکنون جایگاه چهارم صنعت گیمینگ را در این لیست به نام خود به ثبت رسانده است.

شاید فکر کنید که چون اپل یک شرکت بازیسازی نیست، بنابراین این خبر نمی تواند موثق باشد، با این حال اپل حتی بدون داشتن یک کنسول بازی توانسته این عنوان را کسب کند و آن را به لطف محبوبیت بی نظیر گوشی های آیفون نیز به دست آورده است.

بازی موبایلی محبوب کاربران اپل

اگرچه  این شرکت خود هیچ کنسول یا بازی موبایلی تولید نمی‌کند اما کسب مقام چهارم در صنعت گیمینگ عنوان برجسته ای محسوب می شود. انتشار این خبر علاوه بر موفقیت اپل نشان داد اکنون، بازی های موبایل چقدر در دنیای گیم دارای اهمیت هستند. تعدد بازی‌های iOS موجود سبب شده اپل اکنون در زمره نام‌های بزرگی همچون سونی، مایکروسافت، نینتندو و یوبیسافت قرار بگیرد و به چهارمین شرکت بزرگ گیمینگ دنیا در این رده برسد.

بازی موبایلی محبوب کاربران اپل

دسترسی و استفاده راحت تر از موبایل

به عبارتی گیمرهای زیادی امروز اجرای بازی در گوشی های هوشمند را به دلیل استفاده راحت تر به کنسول ‌های بازی اختصاصی ترجیح می‌دهند، هرچند آن ‌ها دارای بازی ‌های گرافیکی و سه بعدی بهتری هستند اما گویا گیمرها دوست دارند که فارغ از امکانات در هر جایی به بازی با گوشی خود بپردازند.

آمار و ارقام گیمینگ اپل در سال 2018

طبق تحلیل های انجام شده، اپل تخمین زده است که در سه ماهه اول 2018، از صنعت گیمینگ به میزان 2.09 میلیارد دلار درآمد کسب کرده است و کل فروش سالیانه آن نیز حدود 9.45 میلیارد دلار رسیده است. مشخص نیست که آیا این درآمد صرفا بر اساس پولی است که توسط فروشگاه App به طور کلی صورت گرفته است یا بخشی از برنامه هایی است که در فروشگاه اپ استور به فروش رسیده است.

انتظا می رود که این موقعیت در آینده بیشتر شود، زیرا در نمایشگاه WWDC 2019 این شرکت اعلام کرد که Apple Arcade یک سرویس جدید اشتراکی را در اختیار گیمرها قرار خواهد داد که دسترسی گیمرها را به یک دسته منحصر به فرد برای بازی فراهم می کند.

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها