چگونه اسکرین شات های ویژه بگیریم؟

0
1440

کالاسودا_اسکرین شات گرفتن برای بسیاری از ما به کاری ساده و متداول تبدیل شده است. اما چگونه می توان اسکرین شات هایی حرفه ای گرفت؟

اسکرین شات گرفتن می تواند برای بسیاری از کاربران جذاب باشد. اما اسکرین شات گرفتن گاهی با دردسرهایی همراه است. برای مثال اسکرین شات گرفتن وقتی عجله داریم بسیار دشوار تر است.

با گوشی جدید خود چه کنیم؟!

بهترین توصیه برای افرادی که تازه گوشی خریده اند این است که قبل از هر چیز کاتالوگ گوشی خود را مطالعه کنند. بسیاری از ما عادت داریم گوشی های خود را بدون بررسی صحیح کاتالوگ مورد استفاده قرار دهیم.

در واقع اگر یک گوشی را تازه خریده باشید حتماً نمی‌دانید که با چه روشی می‌توانید از صفحه نمایشگر خود عکس بگیرید. اما اگر کاتالوگ گوشی خود را نیز گم کرده اید، در این صورت با یک جست‌وجوی ساده در اینترنت می‌توانید راه گرفتن اسکرین شات را پیدا کنید.

اسکرین شات گرفت ضررهایی هم دارد

اسکرین شات گرفتن به کمک دکمه‌ها روی گوشی نکات منفی به همراه دارد. از جمله اینکه اگر شما بخواهید این اسکرین شات را برای فرد دیگری بفرستید می‌تواند بخش‌هایی از صفحه نمایشگر گوشی شما را نشان دهد که شاید شما تمایل به نمایش آن را نداشته باشید.

متن بلند بالا جایی در اسکرین شات ندارد

اگر قصد داشته باشید از یک متن یا صفحه بلند بالا اسکرین شات تهیه کنید متأسفانه این امکان برای شما فراهم نخواهد شد و تنها بخش‌هایی که در صفحه نمایش قابل رؤیت هستند در اسکرین شات شما ثبت می‌شوند. در این شرایط می‌توانید از اپلیکیشن‌های کمکی استفاده کنید که کار گرفتن اسکرین شات از گوشی شما را با توجه به جزئیات دقیق انجام می‌دهند.

برنامه های جانبی برای اسکرین شات گرفتن

اپلیکیشن اول :

یکی از این برنامه‌ها Stichcraft است. این برنامه دقیقاً برای گرفتن اسکرین شات‌های بلند از محتویات قابل نمایش در گوشی طراحی شده است. برای گرفتن اسکرین شات به کمک این برنامه هم کافی است برای نمونه از پنجره یک چت از بالا به پایین سوایپ (با انگشت روی صفحه نمایش بکشید) کنید تا اسکرین شات بلندتان ثبت شود.

درواقع با  این برنامه می‌تواند در گرفتن اسکرین شات از تاریخچه چت‌ها، پیامک‌ها و صفحات اینترنتی یک ابزار مفید باشد.

اپلیکیشن دوم :

Screenshot Touc دقیقاً برای این کار ساخته شده است. این برنامه علاوه بر گرفتن اسکرین شات از اطلاعاتی که می‌خواهید امکان فیلمبرداری از نمایشگر را نیز به شما می‌دهد. همچنین این برنامه امکان تعیین فرمت و وضوح تصویر خروجی‌ها را هم به کاربرانش می‌دهد. هر دو اپلیکیشن به‌صورت رایگان در اختیار کاربران سیستم عامل اندروید قرار گرفته است.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا فناورانه زندگی کنید