چگونه اندورید سریع تری داشته باشیم ؟

0
799

کالاسودا – بسیاری از تنظیمات در گوشی های اندروید وجود دارند که کاربران با آن آشنایی ندارند.

این تنظیمات مربوط به بخش های مختلف گوشی از قفل صفحه نمایش گرفته تا امنیت و تنظیمات مربوط به نمایشگر. تعدادی زیادی از تنظیمات نیز در هر کدام از این منوها پنهان مانده است. اینها تنظیمات برنامه ساز هستند و به صورت پیش فرض مخفی هستند. برای اینکه این تنظیمات را فعال کنید تا دستگاه خود را سریعتر اجرا کنید با مقاله زیر همراه شوید.

برای فعال کردن تنظیمات توسعه دهنده یا Developer Setting، با رفتن به قسمت در اینجا می توانید نسخه Android خود، شماره مدل و سطح پچ امنیتی Android را در بین سایر موارد مشاهده کنید. اما آنچه که ما دنبال آن هستیم شماره ساخت است.

برای ورود به تنظیمات برنامه ساز به بخش Setting application بروید و وارد قسمت About phone یا درباره دستگاه شوید. هنگامی که وارد صفحات جدید می شوید، مراقب باشید، زیرا برخی از این تنظیمات می توانند پس از خروج شما روی دستگاه کارهای عجیب و غریبی انجام دهند. اما نیازی به نگرانی نیست، چون میتوان انها را دوباره غیرفعال کرد.

یکی از مواردی که می‌توانید برای سرعت بخشیدن بیشتر به گوشی انجام دهید، مقیاس حرکت پنجره ها یا Window animation scale یا transition animation scale  یا مقیاس مدت زمان انیمیشن است. اولین تاثیر این کار بر روی سرعت پنجره های باز شونده و پاپ آپ است. می‌توانید این زمان را کمتر کنید تا حرکت میان پنجره ها برایتان تسهیل بخشیده شود. همچنین باز شدن اپلیکیشن ها نیز روان تر خواهد. تاثیر این کار را بر روی دیگر بخش های سیستم همانند اسکرول کردن، پایین امدن بخش نوتیفیکیشن، یا بستن برنامه ها نیز مشاهده خواهید کرد.

همچنین برخی از برنامه‌ ها به‌ طور خودکار در پس‌زمینه دستگاه شما فعال‌ بوده و البته برای شما نیز قابل مشاهده نیستند. این برنامه ‌ها از منابع سیستمی به ‌ویژه باتری دستگاه شما به ‌طور مداوم استفاده می‌ کنند. برخی از این برنامه ‌ها از نظر شما به‌ هیچ‌ وجه لازم نیستند و می‌توانید اجرای آن ‌ها در پس ‌زمینه را غیرفعال کنید. مدنظر داشته باشید که این برنامه‌ ها با لمس مجدد، شروع به ازسرگیری فعالیت خواهند کرد.

به ‌منظور توقف اجرای این برنامه‌ها کافی است به قسمت تنظیمات رفته و سپس سری به قسمت مدیریت برنامه‌ها یا همان Application Manager بزنید. حالا با رفتن به سربرگ Running می‌توانید برنامه‌های در حال اجرا در پس‌زمینه را مشاهده کنید. اکنون کافی است به دنبال برنامه‌هایی باشید که نیازی به اجرای آن‌ها نمی‌بینید. از صفحه بعدی با لمس گزینه Stop می‌توانید اجرای آن‌ها را متوقف کنید.

با ما در کانال تلگرام کالاسودا همراه باشید