چگونه بدون کیبورد تایپ کنیم؟

0
1695

کالاسودا_تایپ کردن بدون کیبورد کار ساده ای نیست و حتی تصورش هم می تواند عجیب به نظر برسد. با این وجود به نظر می رسد راهکاری جدید برای تایپ کردن بدون کیبورد پیدا شده است.

برای تایپ کردن می توان از کیبوردهای مختلفی استفاده کرد، اما شاید جالب باشد بدانید که می توانید بدون وابستگی به کیبوردها هم تایپ کنید.

اما این کیبورد یا سخت افزار جدید یعنی air type امکان تایپ بدون کیبورد را با دستبند‌های خلاقانه را فراهم می‌ کند. درواقع این روش تایپ را می توان نوعی روش تایپ بدون کیبورد با airtype تلقی کرد.

به نظر می رسد کیبورد طراحی شده برای افرادی مناسب است که با ۱۰ انگشت خود تایپ سریع می‌کنند و در زمان تایپ به صفحه کلید نگاه نمی‌کنند.

با دستبند‌های فوق العاده کاربر تنها باید یک کیبورد خیالی و مجازی را در زیر دستان خود تصور کند وآغاز به تایپ با لمس کرد نماید. جالب است بدانید که این کیبورد قابلیت تصحیح خودکار دارد و سرعت تایپ آن بالا است.

تیم سازنده این کیبورد در مورد حمل کیبورد مذکور به همراه تبلت گفته اند و جایگزین کیبورد‌های سنگین تنها دستبند‌های آن هستند. جالب است بدانید؛ کیبورد airtype با بلوتوث ۴ امکان تایپ را فراهم می‌سازد.

درواقع این کیبورد یک ایده است و مراحل آزمایشی را طی می‌کند که در همین مرحله نظر بسیاری را به خود جلب کرده است.یک دستگاه شبیه به ماشین تحریر است که با استفاده از یک آرایش از دکمه‌ها به حالت اهرم مکانیکی یا سوئیچ الکترونیکی عمل می‌کنند. پس از انقراض کارت پانچ و نوار کاغذی کار با صفحه کلید شبیه تله تایپ تبدیل به ورودی اصلی برای تعامل با رایانه شد.

از ویژگی‌های معمول کیبوردها  داشتن دکمه‌هایی است که روی آن نویسه‌ها حکاکی یا چاپ شده‌اند و هر کدام از این دکمه‌ها مربوط به یک نماد نوشتاری است. با این حال، برای تولید برخی از نمادها نیاز به فشار دادن همزمان چند کلید یا به صورت دنباله‌ای از آنها. در حالی که اکثر کلیدهای کیبورد حروف، اعداد یا نشانه را تولید می‌کنند کلیدهای دیگر یا فشار کلید به‌ طور هم‌ زمان می‌تواند اقدامات تولید یا اجرای دستورها رایانه تولید کند.

با وجود توسعه دستگاه‌های ورودی جایگزین، مانند موس، صفحه نمایش لمسی، دستگاه قلم، تشخیص حروف و تشخیص صدا، کیبورد دستگاه بیشتر برای استفاده مستقیم ورودی (انسان) الفبایی داده‌ها به رایانه باقی می‌ماند. در استفاده نرمال، درواقع کیبورد به عنوان یک رابط ورودی متن برای تایپ متن و شماره درون یک واژه پرداز، ویرایشگر متن یا برنامه‌های دیگر استفاده می‌شود.

نظر شما چیست؟ در این شرایط استفاده از کیبوردها جذاب است؟شما کیبوردهای قدیمی را ترجیح می دهید یا کیبوردهای جدید را؟

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا فناورانه زندگی کنید