چگونه متوجه ویروسی شدن کامپیوتر یا لپ تاپ شویم؟

0
601
چگونه متوجه ویروسی شدن کامپیوتر یا لپ تاپ شویم؟

ویروسی شدن سیستم های کامپیوتری را می توان در کنار خراب شدن آن ها به عنوان بدترین خبر برای کاربران در نظر گرفت. ویروسی شدن کامپیوتر می تواند عواقب بسیار بدی از جمله آسیب زدن به فایل های سیستمی را به همراه داشته باشد. در این بخش قصد داریم به بررسی این موضوع بپردازیم که چگونه متوجه ویروسی شدن کامپیوتر یا لپ تاپ شویم.

ویروسی شدن کامپیوتر یا لپ تاپ همانطور که بیان شد می تواند عواقب بسیار زیادی باشد، به نوعی که باعث می شود مجبور شوید فضای هارددیسک خود را پاک کنید. در کنار این موضوع احتمال دارد که سیستم شما پس از ویروسی شدن هک شود و کاربر دیگری به اطلاعات شما دسترسی پیدا کرده و آن ها را تغییر دهد. البته در این بخش برای ساده تر شدن مطلب تمام بدافزار ها و کرم ها را ویروس در نظر می گیریم تا به طور کلی و ساده به این موضوع بپردازیم که چگونه متوجه ویروسی شدن کامپیوتر یا لپ تاپ شویم.

در ابتدا این موضوع را بیان کنیم که که ممکن است ویروس به هر طریقی وارد کامپیوتر شود، ویروس می تواند از طریق ایمیل، کلیک کردن و وارد یک وب سایت شدن و استفاده از فلش مموری وارد کامپیوتر شود. بدون شک کاربری وجود ندارد علاقه داشته باشد که سیستم وی ویروسی شود، از این رو به سمت نصب آنتی ویروس می روند، آنتی ویروس ها نیز همواره باید به روز باشند و اکانت ها رسمی و مدت دار آن ها خریداری شود.

نصب آنتی ویروس به این معنا نیست که سیستم شما در مواجه با تمام مشکلات ایمن خواهد شد و تنها امکان وارد شدن ویروس کمتر می شود. اگر آنتی ویروس شما بسیار قدرتمند باشد، به احتمال زیاد با پیغامی در مورد آنتی ویروس رو به رو می شوید که که کامپیوتر را اسکن کند. این موضوع یک خبر خوب محسوب می شود و آنتی ویروش شما ویروس یا مورد مشکوکی را نشخیص داده است. موضوع نگران کننده این است که اگر انتی ویروس شما برای دقایقی غیرفعال باشد ممکن است ویروس وارد شده نرم افزار شما را غیر فعال کند.ویروسی شدن کامپیوتر یا لپ تاپ همانطور که بیان شد می تواند عواقب بسیار زیادی باشد

چگونه متوجه ویروسی شدن کامپیوتر یا لپ تاپ شویم؟

اولین موضوعی که باعث می شد متوجه شویم ویروس وارد سیستم شده است، رو به روش شدن با کامپیوتری است که سیستم عامل آن بالا نمی آید یا با سرعت بسیار پایین این اتفاق می افتد. در برخی موارد نیز برای اجرای نرم افزاری پیغام داده می شود که فایل های این نرم افزار با مشکلاتی رو به رو شده، در صورتی که شما فایلی را حذف نکرده اید، اما آنتی ویروس نصب شده روی سیستم آن ها را حذف کرده است. در کنار این موضوع سرعت سیستم عامل در هنگام اجرای برنامه ها بسیار اهمیت دارد و اگر سرعت همیشگی خود را سیستم عامل ندارد این بدان معنا است که پردازنده توسط ویروسی اشغال شده است.

موضوع دیگری که باعث می شود متوجه شویم سیستم عامل کامپیوتر ویروسی شده است، رو به رو شدن با غیر فعال بودن سخت افزار های جانبی مانند پرینتر است و شما زمانی که دستور پرینت را ارسال می کنید پاسخی دریافت نمی شود.

گاهی اوقات برخی ویروس ها باعث تغییر در منوی دسترسی به فایل ها می شود و به فایل های خود نمی توانید دسترسی پیدا کنید. البته این موضوع را در نظر داشته باشید که بروز این مشکلات می تواند از عاملی به جز ویروس نیز باشد اما عمده ترین مشکلاتی که باعث می شود به ویروسی شدن سیستم عامل خود شک کنیم موارد یاد شده است.

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها