چگونگی مبارزه سیستم‌های GIS با بحران آب و هوا

0
132

امروزه همه ما در مورد تغییرات آب و هوایی و خشکسالی بی‌سابقه، آتش‌سوزی ویرانگر فصلی، طوفان‌های زمستانی و  سایر بحران‌های آب و هوایی اطلاع داریم؛ در این میان فن آوری های شگفت انگیز و ناشناخته‌ای مانند سیستم‌های GIS وجود دارند که به ما کمک می‌کند تا با این چالش‌ها روبرو شویم.

به گزارش کالاسودا و به نقل از  venturebeat، سیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS)  به ما کمک می‌کند تا عملیات را مدرن کرده و  بر شبکه‌های زیرساختی نظارت و مدیریت داشته باشیم. این سیستم بزرگ از ابزارهای جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل داده‌ها، قابلیت‌های مختلفی از جمله حفاظت، چابکی و نگهداری را ارتقا می‌دهند.

GIS به جان بخشیدن به داده‌ها کمک می‌کند زیرا به ما قدرت می‌دهد تا شرایط زیرساخت خود و نحوه تعامل همه آنها را مکان یابی و درک کنیم. با استفاده از آن دانشمندان داده می‌توانند راه‌حل‌های پایدار را در کنار راه‌حل‌های فن‌آوری که قبلاً در پیش گرفته‌اند دنبال کنند.

به عنوان مثال، GIS  داده‌های مکانی را از طریق 8000 حسگر صوتی در شیرهای آب جمع آوری می‌کند که به شناسایی نشت‌های داخل سیستم کمک خواهد کرد. طبق آمار یک خانواده متوسط ​​می‌تواند 180 گالن در هفته یا سالانه 9400 گالن آب را از طریق نشت‌های خانگی هدر دهد.

کاربردهای GIS

سیستم اطلاعات جغرافیایی در حال حاضر در طیف وسیعی از کاربردها، از انتقال انرژی پایدار تا روش‌های کشاورزی بهتر و حتی واکنش به بلایای طبیعی، استفاده می‌شود.

امروزه نقشه برداری GIS به مهندسان اجازه می‌دهد تا سیستم‌های زیرزمینی را بدون ابهام تجسم کنند و نشتی‌ها و ناهنجاری‌ها را با دقت یک سانتی‌متر شناسایی کرد.

داده‌های مکانی GIS نرم افزارهایی مانند Tableau و Power BI را ارتقا می‌دهند.

سیستم اطلاعات جغرافیایی به کاربران اجازه می‌دهد تا با داده‌ها تعامل داشته باشند و شرایط را بررسی کنند.

قبلاً GIS به صورت داخلی مدیریت می‌شد. اکنون در فضای ابری قرار دارد.

با استفاده از سیستم اطلاعات جغرافیایی مبتنی بر ابر، جریان داده‌های لحظه‌ای اختلالات کمتری را برای مشتریان ایجاد می‌کند.این نوع اطلاعات از موقعیت دیجیتالی، ویرانی احتمالی ناشی از شکستگی‌های بزرگ یا خرابی لوله‌ها را کاهش می‌دهد که در مناطق خشکسالی و زلزله‌خیز حیاتی است.

GIS و تغییرات آب و هوایی

در بخش تغییرات آب و هوایی به طو مثال سیستم GIS می‌تواند  به سرعت لوله‌های یخ زده و ترکیده را با تصویربرداری دقیق پیدا کرده و تعمیر کنند.

سیستم GIS در هنگام بلایای طبیعی قادر است با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین برای نقشه‌برداری از آتش‌سوزی‌ها و نقاط جساس یا تخلیه آب‌های سیلاب برای محافظت از جان انسان‌ها استفاده شود.

ادغام GIS با اینترنت اشیا برای جمع‌آوری داده‌ها  به پیشرفت آن در این بخش کمک خواهد کرد.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها