چینی ها برای راه انداختن خط تولیدشان دست به دامان روبات ها شدند

0
360
چینی ها برای راه انداختن خط تولیدشان دست به دامان روبات ها شدند|کالاسودا

چینی ها برای راه انداختن خط تولیدشان دست به دامان روبات ها شدند|کالاسودا

کالاسودا_خبرهای منتشر شده از دنیای فناوری حکایت از این موضوع دارند که به زود ی چینی ها نخستین مرجع فرمانروایی روبات ها خواهند شد .

 اگر اهل فیلم های تخیلی و هیجان انگیز باشید به خوبی با روبات ها اشنا هستید ، دنیای که در آن روبات ها با حضور در فضای زندگی شهری و تمامی وجوه شغلی و حرفه ای و تخصصی شهروندان عادی جای پای انسان ها خواهند گذاشت .

اما هر چه زمان به سمت جلو حرکت خواهد کرد، گمانه زنی ها در خصوص حضور روبات ها در زندگی روزمره قوت می گیرد . این روزها روبات ها همه جا هستند، از مدرسه تا اداره و از اموزشگاه های رسمی تا کلاس های تفریحی .

در این میان چینی ها قصد دارند نخستین امپراطوری ویژه روبات ها را راه اندازی کنند. اما علت این اتکا به چینی ها چیست ؟

به نظر می رسد چینی‌ها که از هزینه فزاینده استخدام نیروی کار جدید نگران هستند تلاش دارند به سرعت به برترین کشور جهان در زمینه تولید انواع ربات مبدل شوند. چین یک ابرقدرت اقتصادی است .اما نگران است دریافت دستمزدهای بیشتر توسط کارگران باعث کندشدن روند توسعه اقتصادی و عدم پیشرفت مضاعفش شود .بنابراین  سال 2020 حدود 59.4 میلیارد دلار را در حوزه روباتیک و خدمات مرتبط هزینه خواهد کرد.

چین اکنون مقام. نخست صادرات جهان و رکورد دار صادرات به کشورهایی مثل کانادا و ایالات متحده است . بنابراین اتکا به روبات ها و افزایش حجم استفاده از این همیارهای هوشمند می تواند جزو مهم ترین مزیت های رقابتی چینی ها محسوب شود .

بر اساس آمارهای بین المللی دنیای فناوری ،چین تا پیش از این بزرگترین خریدار ربات های صنعتی بوده ، اما این کشور در تلاش است تا با خودکفایی در حوزه روبات ها، رقبا را پشت سر بگذارد .

بر اساس گزارش فدراسیون بین المللی رباتیک، فروش ربات ها در چین تا سال 2018 سه برابر خواهد شد و در سال 2019 بیش از 1.4 میلیون روبات صنعتی جدید در کارخانه های جهان نصب می‌شود که 40 درصد از این رقم مربوط به کشور چین خواهد بود. چین امیدوار است تا سال 2025 در زمینه های مهمی از جمله صنعت روباتیک به خودکفایی برسد.

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها