ژاپنی ها اپل را به دزدی متهم کردند

0
765
ژاپنی ها اپل را به دزدی متهم کردند|کالاسودا

ژاپنی ها اپل را به دزدی متهم کردند|کالاسوداکالاسودا_یک شرکت ژاپنی با ادعای این که اپل بدون کسب مجوز و هیچ نوع اقدام قانونی ایموجی های آنان را دزدیده است ، با شرکت مشهور و پر طرفدار اپل در افتاد .

شرکت های بزرگ و شناخته شده دنیای فناوری عموما با مشکلاتی رو به رو می شوند . مشکلاتی که گاهی ناشی از مواردی مثل سرقت ابداعات و یا کپی کاری از مواردی است که از دید شرکت های رقیب به شکل غیرقانونی استفاده شده اند .

اکنون نوبت به یک شرکت ژاپنی رسیده که با کمک شکلک ها و یا ایموجی های متحرک، از اپل شکایت کند . اما آیا واقع اپل مقصر است و یا باید در قبال استفاده از ایموجی ها پاسخگو باشد ؟

شرکت ژاپنی  Emonster مالک یکی از برنامه های iOS به نام Animoji است که در سال ۲۰۱۴ در ژاپن راه اندازی شد و ارسال شکلک های متحرک با فرمت GIF را ممکن می کند.

از سوی دیگر ،  قابلیت مشابه افزوده شده به iphone x  نیز  به کاربران امکان می دهد با استفاده از فناوری تشخیص چهره، حرکات صورت خود را مانند شکلک های متحرک بازسازی کنند.قابلیتی که برای بسیاری از کاربران جالب توجه است .

این شرکت ژاپنی مدعی است ؛ اپل بدون  اخذ مجوز استفاده و یا بدون هر نوع اظهارنامه پیشین ، از تولیدات این شرکت سوء استفاده کرده است.

Emonster عنوان تجاری Animoji را در آمریکا به ثبت رسانده و مدعی است اپل برای استفاده از همین نام در گوشی iphoneX استفاده کرده و باید بابت این استفاده اجازه می گرفت .

موضوعی که می تواند برای محدود شدن برخی از ایموجی ها اپل نیز تاثیرگذار باشد. این شرکت ژاپنی که Emonster نام دارد، چهارشنبه گذشته نخستین مرحله از شکایت خود را در دادگاه ثبت کرد .

این شکایت حاوی اطلاعات اولیه در خصوص وضعیت تقلب اپل است . درواقع emonster معتقد است ؛ اپل حق نداشته از نام Animoji به عنوان یکی از قابلیت های iPhone X  استفاده کند . طرح این شکایت به سرعت تقدیم دادگاه فدرال ایالات متحده شد . علت این سرعت نیز به حضور گاه و بی گاه مدیرعامل این شرکت در ایالات متحده مرتبط است.  مدیر عامل این شرکت شهروند آمریکاست ولی در ژاپن زندگی می کند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها