طرح ماهواره ای دولت ژاپن

0
376

ژاپن ماهواره ای را برای عملیات GPS پیشرفته راه اندازی می کند|کالاسودا

کالاسودا_دولت ژاپن با ارسال ماهواره ای به فضا در تلاش است تا قدرت کنترل GPS و ردیاب های ماهواره ای خود را افزایش دهد. موضوعی که به اعتقاد بسیاری از خبرگزاری ها در راستای افزایش توان نظامی انجام می شود.

گزارش های کلی نشان می دهند که ماهواره Michibiki 3  یک موشک H-IIA را حمل می کند، این ماهواره یکی از چهار ماهواره ای است که سیستم های ناوبری منطقه ای را تقویت می کند، در عکسی که حدود یک ماه پیش از ایستگاه Tanegashima در جزیره جنوب غربی Tanegashima ژاپن منتشر شد، جزئیات آماده سازی نیروها برای پرتاب موشک قابل مشاهده بود.

دولت ژاپن روز گذشته، اعلام کرد که یک موشک H-2Aموفق شده،تغییر کاربری داده و پیشرفت کند.درواقع زاپن موفق شده ماهواره جغرافیایی را به یک مدار امنیتی تبدیل کند.

راه اندازی فاز سوم ماهواره جغرافیایی ژاپن بخشی از برنامه این کشور برای ساخت یک نسخه از سیستم موقعیت یابی جهانی ایالات متحده (GPS) است. درواقع برای ارائه اطلاعات مکان مورد استفاده برای سیستم حمله موشکی خودکار و اهداف امنیتی احتمالی ملی می توان روی این سیستم استفاده کرد.

اما چرا استفاده از این سیستم ماهواره ای تا این حد مهم است؟اگر خبرهای این روزهای دنیای سیاست را پیگیری کرده باشید، قطعا متوجه بالاگرفتن اختلافات میان کره شمالی و ژاپن شده اید . اختلاف هایی که منجر به انجام برخی آزمایش های موشکی از سوی کره در مرزهای مشترکش با ژاپن شده است.

اکنون به نظر می رسد ژاپن در تلاش است با افزایش توان ماهواره ای و نظامی خود نرخ قدرت خود در منطقه را افزایش داده و در برابر حمله احتمالی کره شمالی آمادگی لازم را کسب کند.

یک مقام دولتی ژاپن در این خصوص می گوید ؛  ژاپن قصد دارد تا سال ۲۰۲۳ تعداد ماهواره های موقعیت یاب جغرافیایی خود را تا هفت برابر افزایش داده و هر نوع خطر احتمالی را ردیابی کند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها