گوگل و دیگر غول های تکنولوژی تامین کننده بخش مهمی از اینترنت

0
491
گوگل و دیگر غول های تکنولوژی تامین کننده بخش مهمی از اینترنت

گوگل میلیون ها دلار برای پلتفرم سرویس ابری خود هزینه می کند. اکنون از این میلیاردها دلار هزینه برای خرید خود اینترنت استفاده می کند – در واقع خرید کابل های زیردریایی که تامین کننده و گسترش دهنده اینترنت به سراسر دنیا هستند.

در ماه فوریه این شرکت اعلام کرد که قصد دارد با توسعه کابلی به نام Curie یک خط جدید زیردریایی از کالیفرنیا به شیلی انتقال دهد. این اولین کابل خصوصی بین قاره ای است که تا کنون توسط یک شرکت بزرگ غیرمخابراتی ساخته شده است.

گوگل تامین کننده کابل های بین قاره ای

تعداد زیادی از کابل های بین قاره ای در سراسر دنیا را گوگل تامین کرده است و یکی از اولین شرکت های ساخت برای خطوط زیر دریایی خصوصی است. البته گوگل در این زمینه از لحاظ تاریخی تنها نیست و شرکت های خصوصی نیز در این کار سرمایه گذاری هایی کرده بودند.

اما رونق کابل های بزرگ زیردریایی از جانب غول های بزرگ تکنولوژی دیگری مانند فیس بوک، مایکروسافت و آمازون نیز در خصوص سرمایه گذاری در این کابل های زیردریایی حرکاتی را به انجام رسانده اند. مالکیت تکنولوژی های بزرگ در ستون فقرات اینترنت، می تواند کنترل بهتر و حفظ حریم خصوصی بیشتری را در این خصوص به همراه داشته باشد.

گوگل تامین کننده کابل های بین قاره ای

اعتماد به تصمیمات شرکت کنندگان بزرگ

قطعا ما در سال های آتی به بلوغ اینترنت می رسیم که در آن تنها بازیکنان بزرگ تر حوزه تکنولوژی می توانند در این زمینه موفق شوند. مصرف کنندگان نیز به تصمیمات این شرکت ها ایمان داشته و می دانند که این شرکت های بزرگ تکنولوژی سهم مهمی در تامین اینترنت خصوصا در آینده دارند. این ها همان شرکت هایی هستند که به زندگی خصوصی ما نیز نفوذ کرده اند و برای مثال بسیاری از آنها با مانند گوگل و آمازون با طراحی محصولاتی چون اسپیکرهای هوشمند تمام امورات زندگی مان را به دست خود گرفته اند.

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها