کارایی و کیفیت نسل دوم تراشه های سامسونگ سبب تولید انبوه شد

0
339

کالاسودا – سامسونگ اعلام کرده است که در توسعه اولین تراشه ده نانومتری ۸ گیگابایتی LPDDR5 DRAM موفق عمل کرده و می‌تواند این تراشه را به تولید انبوه برساند.

این تراشه در واقع مدل توسعه یافته نسل قبلی ۱۶ گیگابایتی تراشه های سامسونگ به نام GDDR5 DRAM بود که ماه دسامبر سال گذشته رونمایی شده بود. سامسونگ از آماده سازی آن برای استانداردهای جهانی و رسیدن به تولید انبوه نام برده است. این تراشه می‌تواند برای استفاده در برنامه‌های تلفن همراه و هوش مصنوعی و اینترنت نسل پنجم مورد استفاده قرار گیرد.

براساس اطلاعات منتشر شده توسط سامسونگ، این تراشه‌ها از کارایی بالایی برخوردار بوده و به دلیل مصرف کم باتری برای باتری ادوات الکترونیکی بسیار مناسب هستند. قرار است از این حافظه‌ها در تلفن‌های هوشمند پرچمدار یا دیگر ادوات گوشی همراه نیز استفاده شود.

اما ویژگی های منحصر به فرد این تراشه که در دیگر تراشه‌های موجود نیست چیست؟ این نسل جدید حافظه‌ها در مقایسه با تراشه‌های فعلی که در حال حاضر در تلفن‌های همراه استفاده می‌شوند، ۱۰ درصد مصرف کمتری دارند، در حالی که اطلاعات را با همان سرعت یعنی ۴.۲۶۶ مگابایت برثانیه مبادله می‌کنند. این به معنای حفظ عملکرد و کاهش مصرف انرژی است. این میزان سرعت ۵ برابر سرعت تراشه های DRAM موجود است که در گوشی های پرچمدار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این بسته قابلیت انتقال ۳۴.۱ گیگابایت بر ثانیه اطلاعات را داراست، در حالی که ۲۰ درصد نازکتر از نسل اول این تراشه است. با استفاده از این تراشه و سرعت انتقال بالا می‌توان ضخامت و ابعاد تجهیزات همراه را کاهش داد؛ بدون این که عملکرد سیستم مختل شود.

بر طبق گفته جینمان هان، معاون برنامه‌ریزی و برنامه‌های کاربردی حافظه برای سامسونگ الکترونیک «توسعه این تراشه ۸ گیگابایتی LPDDR5 گام بزرگی برای راه حل‌ حافظه‌های کم‌مصرف از نظر میزان انرژی برداشته است. ما هم‌چنان در حال گسترش نسل بعدی سری ۱۰ نانومتری تراشه های DRAM خود هستیم تا استفاده از آن را در سراسر دنیا تسریع بخشیم».

جالب است بدانید که هم‌اکنون، سامسونگ چهارمین شرکت بزرگ جهان در زمینه تولید تراشه و پردازنده به شمار می‌رود. واحد تحقیق و توسعه بخش تولید تراشه سامسونگ به زودی کار خود را با هدف رشد و افزایش قدرت این شرکت در تولید تراشه‌های اختصاصی آغاز خواهد کرد. این واحد می‌تواند به افزایش سهام سامسونگ و در نتیجه درآمد و سودعملیاتی این شرکت کمک بسزایی کند. از آنجا که بخش نیمه هادی سامسونگ در سال‌های گذشته عملکرد بسیار خوب و مناسبی از خود به نمایش گذاشته است، حالا به نظر می رسد که سامسونگ تصمیم گرفته است کار و فعالیت خود را در این بخش تقویت کرده و تولید تراشه‌های اختصاصی را برای محصولات خود جدی‌تر شروع کند.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا فناورانه زندگی کنید