کاربران آفیس ۳۶۵ در معرض حملات فیشینگ قرار دارند

0
306

کالاسودا – متخصصان امنیت به کاربران مایکروسافت آفیس ۳۶۵ هشدار دادند که ممکن است مورد حملات سایبری و فیشینگ قرار بگیرند.

به تازگی متخصصان امنیت هشدار داده اند که کاربران نرم افزار مایکروسافت آفیس ۳۶۵ ممکن است در معرض حملات فیشینگ قرار بگیرند. این حملات به گونه ای است که می تواند قفل امنیتی این برنامه که مبتنی بر فناوری نوین هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی است، را دور بزند. در واقع مجرمان سایبری می توانند به حسابهای کاربران در نرم افزار مایکروسافت آفیس ۳۶۵ نفوذ پیدا کرده و با دستیابی به اطلاعات محرمانه از آنان اخاذی کنند.

فیشینگ (Phishing) یک روش مخرب برای دسترسی به اطلاعات بانکی افراد و سرقت اموال و به ‌معنای بدست آوردن رمز عبور از طریق طعمه کردن و یکی از حملات سایبری شناخته شده مبتنی بر مهندسی اجتماعی است که با فریب دادن کاربران موردنظر اطلاعات محرمانه و خصوصی آن‌ها از جمله رمز عبور، اطلاعات حساب بانکی، اطلاعات شخصی و محتوای به اشتراک گذاشته شده آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی را بدست می‌آورند.است.

هکرها در سال های اخیر تلاش های زیادی برای سرقت موجودی حساب های کاربران اینترنت کرده اند چرا که امروزه استفاده از اینترنت در زندگی همه ما به موضوعی رایج تبدیل شده و بسیاری از کارهای دشوار گذشته را ساده کرده است. استفاده از اینترنت به همان اندازه که ساده است میتواند خطر آفرین نیز باشد. بنابراین با رعایت نکات ایمنی می توانید خطرات احتمالی حمله های فیشینگی را کاهش دهید.

در ماه مه ۲۰۱۸، مجرمان اینترنتی نیز توانستند آدرس های URL مخرب را به گونه ای مورد استفاده قرار دهند که ویژگی های امنیتی Safe Link در آفیس ۳۶۵ را زیر سوال ببرند. به گونه ای که آن قادر به شناسایی و جایگزینی هایپرلینک نبود و به جای سایت هایپرلینک شده، قربانیان را به سایت فیشینک هدایت می کرد. مایکروسافت پس از آن رویکردهای نوینی چون استفاده از یادگیری ماشینی را به سیستم خود اضافه کرد اما به نظر می‌رسد که هنوز هم حفره‌های امنیتی و راه ‌های نفوذ بسیاری برای هکرها وجود دارد تا بتوانند به اطلاعات موردنظر خود دسترسی پیدا کنند.

مایکروسافت آفیس ۳۶۵ یک سرویس آنلاین است که از سوی مایکروسافت ارائه شده و امکاناتی نظیر Microsoft Office رایانه‌های شخصی را به کاربر ارائه می‌دهد. امکانات این نرم‌افزار شبیه به برنامه‌های Word و Excel و دیگر نرم‌افزارهای مجموعه MS Office 2010  را بصورت آنلاین در اختیار کاربر قرار می‌دهد با این تفاوت که نیازی به نصب نرم‌افزار نیست و تمام این امکانات از طریق مرورگر وب در اختیار کاربر قرار می‌گیرد. درواقع می توان گفت این نرم‌افزار عملکردی شبیه به سرویس Cloud مایکروسافت دارد.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا در جریان آخرین خبرهای حوزه فناوری قرار بگیرید