کاربران توئیتر به صحت اخبار بی اعتنا هستند

0
453
A user checks a Twitter feed on the screen of an Apple Inc. iPhone 5 smartphone in this arranged photograph taken in London, U.K., on Friday, Oct. 4, 2013. Twitter Inc.'s initial public offering documents suggested a valuation of $12.8 billion for the microblogging service, underscoring the seven-year rise of a still unprofitable company that has helped revolutionize how people share information. Photographer: Chris Ratcliffe/Bloomberg
A user checks a Twitter feed on the screen of an Apple Inc. iPhone 5 smartphone in this arranged photograph taken in London, U.K., on Friday, Oct. 4, 2013. Twitter Inc.’s initial public offering documents suggested a valuation of $12.8 billion for the microblogging service, underscoring the seven-year rise of a still unprofitable company that has helped revolutionize how people share information. Photographer: Chris Ratcliffe/Bloomberg

کالاسودا_اغلب کاربران توییتر نسبت به صحت اخبار چندان توجهی ندارند، تا جایی که کمتر از ۱۰ درصد از کاربران توئیتر صحت اخبار ارسالی را چک می کنند.

کاربران شبکه های اجتماعی و البته فضاهای سایبری روز  به روز بیشتر می شوند. در این میان، کمتر فردی پیدا می شود که صحت اخیار بارگذاری شده در شبکه های اجتماعی و اپ های پیام رسان را چک کند.

درواقع متاسفانه بسیاری از کاربران بدون آن که از صحت یک خبر اطمینان داشته باشند ان را با دیگر کاربران در میان می گذارند. با این وجود و علیرغم انتشار گسترده اخبار جعلی و دروغین از طریق توئیتر و کاربران بی مسئولیت، کمتر از ۱۰ درصد کاربران این شبکه اجتماعی در مورد صحت و اصالت اخبار ارسالی حساسیت دارند و این مساله را کنترل می کنند.

نتایج پژوهشی  که توسط دانشگاه بوفالو انجام شده، نشان می دهد که کمتر از ۱۰ درصد از کاربران توئیتر در مورد اصالت اخبار موجود در این شبکه اجتماعی تردید کرده اند و به این موضوع اهمیت داده اند.

جالب است که روش بررسی نیز چندان پیچیده نبوده و برای بررسی این موضوع واکنش کاربران توئیتر در قالب چهار شایعه متفاوت با تحقیق در مورد ۲۰ هزار توئیت ارسالی بررسی شده و مشخص شد که در مجموع بین یک تا نه درصد کاربران توئیتر در مورد دقت و صحت شایعات یادشده واکنشی نشان داده و این مساله را جدی گرفته اند.

اما در سوی دیگر ماجرا،  بین ۸۶ تا ۹۱ درصد از کاربران توئیتر بدون آنکه در مورد صحت و اصالت شایعات ارسالی تحقیق کنند آنها را بازارسال کرده یا مجددا به اشتراک گذاشته اند.

اگر شما نیز کاربر توئیتر و یا دیگر شبکه های مجازی و پیام رسان هستید، می توانید  بررسی کرده و بگویید که تا چه حد از این نوع اخبار جعلی ضربه خورده اید؟