کارتخوان پزشکان پشت سد مالیاتی

0
476

پزشکان کشور همچنان در برابر استفاده از کارتخوان مقاومت می کنند و هنوز 70 درصد آن ها برای مطب های خود کارتخوان تهیه نکرده اند.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، پزشکان از 23 مرداد 98 مکلف به استفاده از دستگاه کارتخوان در مطب های خود شده اند و قرار شده که از اول مهرماه برای پزشکانی که از این دستور پیروی نکرده اند، جریمه تعیین شود. با وجود همه این ها حالا اعلام شده که تنها 30 درصد از پزشکان در مطب هایشان از کارتخوان استفاده کرده اند و 70 درصد آن ها هنوز این مصوبه را اجرایی نکرده اند.

در این باره گفته شده که تعدادی پزشکانی هم که از کارتخوان استفاده می کنند از بیماران می خواهند که هزینه های سنگین مرتبط با ویزیت را به صورت نقدی پرداخت کنند و هزینه های کمتر، آن هم تا 60 هزار تومان را از طریق کارت بپردازند.

این تلاش پزشکان برای این است که مالیات سالانه آن ها افزایش نیابد. شما هم احتمال دارد در آینده ای نزدیک یا حتی در گذشته با مطب پزشکانی که به دریافت نقد هزینه ها تاکید دارند، مواجه شده باشید. برای رسیدگی به این وضعیت شکایت یا حتی مشاهدات خود را می توانید به شماره 1526 اطلاع دهید تا به آن تخلفات رسیدگی شود.

گفتنی است، برخی از مطب ها نیز به بانک درخواست نصب کارتخوان می دهند، پس از نصب، دستگاه کارتخوان را در مکانی نگاه‌داری می کنند. پس از آن به بهانه‌های مختلف از جمله وصل نبودن خط، تراکنشی انجام نمی دهند. این مساله موجب می شود که تراکنش های زیادی از طریق کارتخوان صورت نگیرد و در نهایت هم مالیات در نظر گرفته شده برای آن پزشک و مطب او افزایش نیابد.

البته تنها پزشکان نیستند که از این طریق ها فرار مالیاتی انجام می دهند، بلکه فعالان شغل های دیگری مانند وکلا نیز هنوز به نصب کارتخوان در دفاترشان رضایت نداده اند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها