سازمان ها

کارت ملی هوشمند به چه درد می خورد؟

کارت ملی روند هوشمند سازی خود را از دو سال گذشته کلید زده اما درصدی از مردم موفق به گرفتن این کارت نشده اند و برای همه سوال است که هوشمند شدن کارت ملی چه فایده ای برای مردم دارد؟

به گزارش خبرنگار کالا سودا، کارت ملی هوشمند قرار است ۹۰ نوع خدمت خاص و ویژه ای به شهروندان ارائه دهد که از جمله آن خدمات می توان به ارائه خدمات کارت بانکی اشاره کرد.

همچنین کارت ملی هوشمند می تواند جایگزین کارت سلامت یا گواهینامه نیز باشد. این کارت امکان ارائه خدمات الکترونیکی به شهروندان را در خود دارد و دارای رمز اینترنتی است.

گفتنی است، تا کنون ثبت نام ۸۰ درصد واجدین شرایط برای دریافت کارت ملی هوشمند تکمیل شدهو اگر ۲۰ درصد باقی مانده نیز ثبت‌نام کنند این طرح به پایان خواهد رسید. ۸۳۹ هزار و ۵۸ نفر کارت‌های ملی هوشمند در دفاتر پست و پیشخوان باقی مانده است و صاحبانش برای دریافت آن مراجعه نکرده‌اند. تا ۱۰ خرداد سال جاری ۵۱ میلیون و ۲۲۲ هزار و ۲۷۹ نفر نسبت به تکمیل ثبت‌نام کارت ملی هوشمند خود اقدام کرده‌اند و از این تعداد برای ۴۵ میلیون و ۵۱۸ هزار و ۶۳۲ نفر کارت ملی هوشمند صادر شده است و حدود هشت میلیون نفر از واجدین شرایط نیز هنوز برای ثبت‌نام کارت ملی هوشمند مراجعه نکرده‌اند.

از ابتدای خرداد ۹۸ تدابیری اندیشیده شده است تا افرادی که تکمیل ثبت‌نام کارت ملی هوشمندشان را انجام داده‌اند با دریافت برگه‌ای بتوانند تا زمان صدور کارت‌هایشان، کارهای اداری خود را انجام دهند و دستگاه‌هایی مانند بانک و …نیز می‌توانند از ثبت‌احوال برای احراز هویت افراد استعلام کنند.

البته مراکز پستی در حال ارائه کارت ملی به کسانی هستند که تیر ماه سال گذشته ثبت نام کرده اند و هنوز کارت کسانی که پس از آن ثبت نام کرده اند آماده نیست.

مطالب اخیر

تولید ۱.۲۷ میلیون خودرو برقی توسط خودروسازان آلمانی

خودروسازان آلمانی در سال ۲۰۲۳ بیش از ۱.۲۷ میلیون خودرو برقی تولید کرده و از…

3 روز پیش

خلاصه افتتاحیه WWDC 2024 در ۱۰ دقیقه

به گزارش کالاسودا، در این ویدئو خلاصه ۱۰ دقیقه‌ای از رونمایی‌های نرم افزاری اپل در…

4 روز پیش

حرکت عجیب یا معقولانه ترکیه علیه خودروهای چینی

ترکیه  علیه خودروهای چینی تعرفه ۴۰ درصدی اعمال می‌کند. به گزارش کالاسودا، در سال ۲۰۲۳،…

6 روز پیش

رونمایی از شاسی بلند Luxeed S9؛ محصول مشترک هوآوی و چری علیه تسلا

Luxeed S9؛ جدیدترین خودرو برقی، محصول مشترک هوآوی و چری در پاسخ به تسلا مدل…

1 هفته پیش

همه چیز درباره خودرو برقی تسلا مدل ۲

خودرو برقی تسلا مدل ۲ پر مخاطب ترین خودروی برقی است که جهان تقریبا چیزی…

1 هفته پیش

کشف دلیل اصلی التهاب روده توسط محققان انگلیسی

گروهی از محققان انگلیسی مدعی شدند با تجزیه و تحلیل ژنتیکی دلیل اصلی التهاب روده…

1 هفته پیش